Relatii

Cum să treci peste emoțiile de la interviul de angajare

Emoțiile te copleșesc de fiecare dată când te prezinți la un interviu? Mâinile încep să îți tremure necontrolat, cuvintele ți se opresc în gât și te blochezi? Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să treci mai ușor peste astfel de momente.

Emoțiile te copleșesc de fiecare dată când te prezinți la un interviu? Mâinile încep să îți tremure necontrolat, cuvintele ți se opresc în gât și te blochezi? Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să treci mai ușor peste astfel de momente.

Persoanele mai timide din fire întâmpină multe obstacole în a se exprima în faţa potențialilor angajatori. În ciuda faptului că și-ar dori să scoată mai mult în evidență aptitudinile pe care le posedă, aceștia se blochează și pleacă de cele mai multe ori dezamăgiți că nu au reușit să facă impresia dorită. Totul se întâmplă din cauza emoțiilor și tocmai din acest motiv trebuie să înveți cum să le gestionezi în astfel de situații:

Respirația joacă un rol esențial în alungarea emoțiilor

Atunci când suntem stresați nu respirăm corect ci scurt și des, lucru ce duce la apariția senzației de sufocare. De cele mai multe ori simți că îți pierzi vocea și în ciuda faptului că ai vrea să spui și tu ceva, cuvintele ți se opresc în gât! Pentru a scăpa de aceste momente de panică, trebuie să înveți cum să respiri corect. Tehnicile de yoga sunt extrem de folositoare în îmbunătățirea respirației, așa că merită să le ai în vedere.

Cum te ajută concret respirația în alungarea emoțiilor?

Atunci când respirăm corect, corpul nostru se detensionează și astfel apare o senzație de eliberare. Nu degeaba oftăm atunci când suntem supărați. În acel moment ne eliberăm de o tensiune și simțim că ni s-a luat o piatră de pe inimă. Așa trebuie să procedezi și tu înainte de a păși în sala de interviuri: să inspiri până când simți că ți-ai umplut plămânii de oxigen, urmând ca mai apoi să expiri ca și cum ai ofta. Nu îți pot spune de câte ori să faci acest lucru, deoarece nu știu cât timp o să ai la dispoziție, cât de mari îți sunt emoțiile, așa că cel mai bine este să-ți asculți corpul. El îți va transmite semnalele necesare.

Contează foarte mult atitudinea pe care o adopți și felul în care te prezinți

Acum că ai respirat corect și ai reușit să scapi de cele mai intense emoții, afișează un zâmbet sincer și cald (nu forțat), căci vei face cunoștință poate cu viitori tăi angajatori. Atitudinea pe care o adopți este extrem de importantă, așa că trebuie să arăți că ai încredere în tine. Cum vei face acest lucru? Când ți se întinde mâna să faceți cunoștință (nu este indicat să fii tu persoană care întinde prima mâna, ci angajatorii), ai grijă să ai o strângere destul de fermă și să-ți privești interlocutorul fix în ochi. Nu trebuie să ai ezitări, chiar dacă simți că inima ta mai are puțin și îți sare din piept în mijlocul camerei! Persoanele timide evită privirile directe, așa că dacă te numeri printre ele îți voi spune cum să procedezi. Nu trebuie să privești persoana respectivă fix în ochi, ci te poți uita undeva între sprâncenele acesteia pentru a-i crea o astfel de iluzie. O altă metodă de a scăpa de emoția privirii directe este să te concentrezi pe ce culoare au ochii interlocutorului. Se spune că în acest fel te concentrezi pe altceva și uiți de emoții.

Ce faci atunci când îți tremură mâinile din cauza emoțiilor

O altă problemă des întâlnită în cazul persoanelor timide este tremurul mâinilor. În timpul situațiilor stresante, cum ar fi interviurile, susținerile de examene sau de proiecte, acest lucru este un motiv în plus de îngrijorare. Aici este destul de greu să controlezi situația. Nu poți ca prin minune să îți oprești mâinile sau picioarele din tremurat, așa că dacă susții o prezentare din picioare, ai grijă să adopți o poziție stabilă și confortabilă. Trebuie să simți efectiv că ai pământul sub picioare și nimic nu te poate clătina. Același lucru trebuie să se întâmple atunci când te așezi. Alege-ți o poziție care să te introducă în starea de liniște și confort (sper că nu te-ai imaginat cu picioarele întinse pe masă :D).

În cazul tremuratului de mâini indicat ar fi să îți strângi palmele (ca și cum ai spune o rugăciune) sau să ții ceva în mână: telefonul, un pix, o sticlă de apă, agendă (vezi tu ce ți s-ar părea ok de afișat în faţa potențialilor șefi). Ai grijă să nu te lași purtat/ă de discuție și după ce te relaxezi, să începi să te joci cu acele obiecte din mână. Rolul lor este să te ajute să-ți maschezi tremurul mâinilor, așa că încearcă să te limitezi doar la această folosință. Acesta metodă este folositoare și în cazul persoanelor care gesticulează excesiv (mă număr printre el și chiar mă mir cum nu am scos ochii cuiva până acum, dar timpul nu este pierdut).

Nu lăsa disperarea sa își spună cuvântul

Emoțiile sunt amplificate și de disperarea găsirii unui loc de muncă. Chiar dacă grijile te apasă, ai datorii, copii de crescut, nu trebuie să lași ca disperarea sa își spună cuvântul. Emoțiile îți vor fi amplificate și nu vei face altceva decât să te sabotezi, lucru pe care nu ți-l dorești!

La final nu uita că şi potențialii angajatori sunt oameni, şi ei pot avea emoții, așa că nu trebuie să te crezi mai prejos decât ei. Urmărește-le limbajul nonverbal, pentru a observa dacă: nu au strângeri ferme de mână, se înroșesc, le tremură mâinile, au ticuri nervoase, își mușcă ușor buzele, par că nu își găsesc nici ei cuvintele, etc. Atunci când le vei sesiza aceste dovezi de slăbiciune umană te vei relaxa și vei vedea că totul va decurge așa cum îți dorești. Dacă vei învăța cum să îți gestionezi emoțiile vei ajunge ca tu să dirijezi lucrurile în direcția dorită și astfel vei obține ceea ce dorești în cazul de față: locul de muncă.

Foto: Pinterest.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.