Sanatate

Vitamina D – izvor de sănătate ce combate depresia?

Studiile recent realizate au arătat că există o legătură directă între depresie şi deficienţa de vitamina D.

Studiile recent realizate au arătat că există o legătură directă între depresie şi deficienţa de vitamina D.

Ce este vitamina D?

Înainte de toate, trebuie menţionat că vitamina D nu este chiar o vitamină, ci mai degrabă un hormon şi un nutriment esenţial pentru sănătatea oaselor. Se pare că vitamina D, prezintă o relaţie biochimică aflată în strânsă legătură cu creierul, şi de aceea oamenii de ştiinţa consideră că o terapie bazată pe aceasta poate ameliora simptomele depresiei.

Vitamina D ajută de asemenea corpul să absoarbă cât mai bine calciul şi fosforul. Ţinând cont de faptul că avem nevoie de calciu şi de fosfor mai multe decât orice alt mineral, Vitamina D joacă un rol vital pentru sănătatea umană.

Putem obţine vitamina D prin două modalităţi: sintetizată natural de piele prin expunerea la soare sau prin administrarea ca şi supliment alimentar prin pastile sau injecţii.

Ce avantaje prezintă vitamina D?

Aşa cum am menţionat şi mai sus, vitamina D ajută la absorbţia şi fixarea calciului în oase. În urma unui studiu efectuat în 2012, s-a observat că aceasta poate trata unele cazurile serioase de depresie.

Lipsa de vitamina D a fost asociată cu apariţia obezităţii extreme la adolescenţi şi creşte riscul de apariţie a diabetului de grad 2 în rândul adulţilor.

Ce riscuri prezintă vitamina D?

Prea multă vitamina D, favorizează apariţia unei afecţiuni medicale grave ce duce la acumularea calciului în sânge (hipercalcemie), manifestată prin greaţă, stări de vomă, slăbiciune şi probleme cu rinichii.

Aşadar este obligatoriu ca o doză mărita de vitamina D, să se administreze sub strictă supraveghere medicală, pentru a vă asigura că vă vindecaţi corect şi nu vă creaţi complicaţii din punct de vedere mental şi fizic.

Concluzie:

Depresia este una dintre cele mai dificile boli, tocmai datorită stării oscilante de gândire pe care o provoacă: acum eşti plină de optimism şi îţi pui toată încrederea în ceva (de exemplu, în această vitamină) şi într-un minut cazi în deznădejde, şi te gândeşti că dacă atâtea metode nu au funcţionat până acum, de ce ar merge tocmai aceasta, pentru care nu există nici o bază solidă, ci doar studii.

Important este următorul aspect: rezultatele acestor studii au fost unele ce oferă o speranţă aşa că dacă suferiţi de depresie, includeţi vitamina D în regimul zilnic de viaţă.

Fiecare caz de depresie diferă de la o persoana la alta, aşa că şi tratamentul trebuie personalizat. Dacă aveţi lipsă de vitamina D, atunci apelaţi la suplimente, la alimente ce conţin vitamina D sau staţi mai mult la soare pentru a ajuta corpul să o sintetizeze. Consultaţi-vă medicul de familie pentru o doză corectă şi în acest fel veţi observa nişte schimbări notabile de dispoziţie şi sănătate.

Surse art.: www.tomcorsonknowles.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Semne ce îţi arată că suferi de stres – Partea I Stiai ca durerile menstruale si sangerarea gingiilor pot fi cauzate si de stres?
6 beneficii ale consumului moderat de cafea Cafeaua...cine nu adoră această licoare magică? Odată servită, te vrăjeşte şi nu ai cum să o mai înlături din viaţa ta. Imaginează-ţi cât de monoton ar arăta lumea fără cafea!
Top 5 shake-uri verzi ce ajută la slăbire Căutaţi o băutură delicioasă şi sănătoasă care să vă ajute să slăbiţi cât mai rapid? Atunci acest articol vă va fi de mare folos!
Multiplele beneficii ale consumului de caise Suntem în plin sezon, așa că de ce să nu profităm din plin de numeroasele beneficii ale acestora? Află de ce este bine să consumi caise.
Sănătatea din farfurie – Ce sunt fibrele și cum ne mențin ele sănătoși? Pe lângă faptul că ne ajută să slăbim sănătos, fibrele țin și bolile grave la distanță. Află care sunt alimentele cu cel mai mare conținut de fibre.
Suc natural pentru îmbunătățirea digestiei Nu stai prea bine la capitolul digestie? Următorul smoothie verde te va ajuta să-ți refaci flora intestinală și să te bucuri de un tranzit normal.
Care este dieta recomandată pentru o inimă sănătoasă Cine spune că micile schimbări în bine nu pot aduce mari beneficii organismului nostru?
Horoscop săptămânal: 02-08 februarie 2015 Berbecii sunt plini de energie, în timp ce Peștii au parte de multe realizări pe plan profesional. Află ce-ți rezervă astrele!
Cum se distinge mierea naturală de cea artificială? Peste tot auzi vorbindu-se despre beneficiile mierii pentru sănătate, însă cum verificăm dacă aceasta este cu adevărat naturală şi nu un produs falsificat, ce ne poate face mai mult rău decât bine?...
Lista cu 100 de alimente ce au calorii negative Dorești să slăbești sănătos? Nimic mai simplu! Include aceste alimente în dieta zilnică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *