Sanatate

Prunele – beneficii miraculoase asupra sănătății noastre

Ne mențin cât mai tineri, ne ajută să slăbim și ne mențin ficatul cât mai sănătos, însă lista beneficilor prunelor nu se oprește aici.

Ne mențin cât mai tineri, ne ajută să slăbim și ne mențin ficatul cât mai sănătos, însă lista beneficilor prunelor nu se oprește aici.

Pe lângă faptul că sunt delicioase, prunele aduc multe beneficii organismului nostru. Acest lucru se datorează conținutul echilibrat de vitamine și minerale, combinate cu foarte puține grăsimi și proteine (sub 1 % fiecare). Iată care sunt beneficiile prunelor:

1. Previn și tratează constipația

Spre deosebire de fibra vegetală insolubilă, cum ar fi tărâţa, fibra solubilă a prunelor calmează și protejează pereții intestinali, făcând-o să acționeze ca un laxativ blând și eficient. Persoanele vârstnice și copiii tolerează bine prunele proaspete și pe cele uscate, acestea putând fi folosite la alegere de către ambele grupe ca laxative în caz de constipație.

Un mic dejun ideal contra constipației și care să ne protejeze intestinul ar trebui să includă prune uscate, iaurt, miere și câteva felii de pâine integrală sau de secară. Efectul laxativ al prunelor uscate se poate amplifica dacă le punem la înmuiat seara, pentru a le consuma a doua zi la micul dejun. În caz de constipație cronică se recomandă să se consume inclusiv apa în care prunele au stat la înmuiat.

2. Previn apariția cancerului de colon

Din primul beneficiu al prunelor, rezultă cel de-al doilea: scăderea riscului de apariție a cancerului de colon. Fibrele solubile conținute de prunele proaspete sau uscate, ajută la menținerea cât mai sănătoasă a colonului și trebuie să facă parte din dieta persoanelor care prezintă riscul de a dezvolta cancer de colon, fie din motive ce țin de stilul de viață (constipație cronică sau o dietă săracă în fibră vegetală), fie din motive genetice (polipi intestinali).

3. Ajută la slăbire

Datorită conținutului ridicat de fibre ce le face să acționeze ca niște laxative blânde și eficiente, prunele se transformă în niște arme ideale în procesul de slăbire.

4. Previn apariția bolilor de inimă și reduc nivelul colesterolului

Prunele nu conțin grăsimi săturate, asociate cu creșterea riscului atacului de cord prin creșterea colesterolului.

5. Bolile cronice sunt ținute în frâu cu ajutorul prunelor

Aceste fructe sunt ușor diuretice, depurative și detoxifiante, iar conținutul lor extrem de scăzut de proteine, grăsimi și sodiu le face ideale în cazurile de arterioscleroză, exces de acid uric, guta și boli ale ficatului. Dacă știți că suferiți de astfel de afecțiuni cronice, încercați să consumați prune proaspete sau uscate la fiecare mic dejun.

6. Previn anemia

Combinația de fier și vitamina C, conținută de prune, le transformă în niște fructe ideale contra anemiei. Vitamina C conținută de acestea ajută la absorbția fierului la nivelul organelor digestive.

7. Previn diabetul

Prunele au puterea de a regula glicemia și astfel previn apariția diabetului, însă cele uscate nu sunt recomandate persoanelor care suferă deja de diabet zaharat (datorită conținutului ridicat de glucide).

8. Ne mențin ochii cât mai sănătoși

Știm cu toții ca diabetul este corelat și cu apariția degenerescenţei maculare (deteriorarea vederii) și astfel rezultă că prunele ne protejează și ochii.

9. Ne mențin cât mai tineri

Asemeni strugurilor, coaja prunelor are un conținut ridicat de resveratrol (cel mai puternic antioxidant din natură). Acesta dă culoarea mov a vegetalelor și se mai găsește în afine, vinete, fructe de pădure, etc. Pe lângă faptul că ne mențin pielea cât mai frumoasă și tânără, antioxidanții luptă cu efectul nocive ale radicalilor liberi și oferă protecție cardiovasculară și cerebrală.

10. Stimulează memoria

Creierul are nevoie de glucoză pentru a funcția cât mai bine. Acest „combustibil” se găsește din plin în prune și pe lângă acesta, mai întâlnim vitaminele din complexul B, recunoscute pentru menținerea cât mai sănătoasă a celulelor nervoase.

Contraindicații:

  • Așa cum am menționat mai sus, prunele uscate sunt contraindicate în gaz de diabet.
  • În boală diareică acută sau cronică, se evită consumul de prune uscate sau proaspete.
  • În cazuri de litiaza renală (pietre la rinichi), se evită consumul de prune uscate.

Sursa foto: eatingrichly.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Cum să scapi de colesterolul mărit Ai probleme cu nivelul colesterolului? Nu te impacienta şi află ce metode de abordare trebuie să urmezi.
Care este dieta recomandată pentru o inimă sănătoasă Cine spune că micile schimbări în bine nu pot aduce mari beneficii organismului nostru?
Alergiile de primăvară – metode de prevenire si tratare naturală Nasul îţi curge şi îţi este înfundat, ai gâtul inflamat, strănuţi, ochii îţi sunt roşii şi înlăcrimaţi? Dacă da, suferi de alergie de primăvară! Află cum să o tratezi rapid şi eficient....
De ce este bine să mâncăm căpșuni Căpșunile sunt cele mai antioxidante fructe și sunt recomandate mai ales pentru persoanele care au probleme cu circulația sângelui. Lista beneficiilor nu se oprește însă aici!
Lămâia, ghimbirul și propolisul te scapă de răceală Atunci când simți că răceala nu se lasă doborâtă atât de ușor, apelează cu mare încredere la produsele oferite de natură. Ia medicamente doar cu recomandarea medicului specialist.
Ce faci când dietele nu dau rezultatele dorite Ai încercat toate dietele "la modă": Rina, Dukan, Ketogenică sau altele cu denumiri care mai de care mai pompoase, însă toate au dat greș? Ce ai spune de dieta regimului de viață sănătos?
Lista alimentelor care topesc zaharurile din corp Nivelul crescut al zahărului în sânge cauzează cea mai frecventă boală: diabetul. Ai grijă ca tot ce pui în farfurie să îţi bucure şi organismul, nu doar gustul.
De ce este bine să mâncăm migdale Revigorează sistemul nervos , cardiovascular și reduc nivelul colesterolului, însă beneficiile migdalelor nu se opresc aici. Află tot ce trebuie să știi despre aceste super nuci!
Mersul pe jos – cea mai simplă modalitate de a te menţine în formă Tradiţionala expresie "mersul pe jos face piciorul frumos", este cât se poate de adevărată. Crezi însă că acesta este singurul beneficiu al mersului pe jos? În următorul articol vei vedea cât de benef...
Lipsa micului dejun duce la îngrăşare? Află tot ce trebuie să ştii despre importanţa micului dejun!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *