Sanatate

Mersul pe jos – cea mai simplă modalitate de a te menţine în formă

Tradiţionala expresie „mersul pe jos face piciorul frumos”, este cât se poate de adevărată. Crezi însă că acesta este singurul beneficiu al mersului pe jos? În următorul articol vei vedea cât de benefică este mişcarea.

Tradiţionala expresie "mersul pe jos face piciorul frumos", este cât se poate de adevărată. Crezi însă că acesta este singurul beneficiu al mersului pe jos? În următorul articol vei vedea cât de benefică este mişcarea.

Trăim în aşa numitul secol al vitezei şi acum micile noastre plăceri se rezumă la acţiuni specifice sedentarismului: statul în faţa televizorului, navigatul pe internet, etc.

Dar la sănătatea noastră oare ne gândim? Suntem tot mai lipsiţi de vlagă şi energie şi nu ştim de unde provine toată această oboseală. Răspunsul constă în lipsa de mişcare. Sedentarismul combinat cu stresul reprezintă cei mai mari duşmani ai sănătăţii noastre.

Care sunt consecinţele sedentarismului?

Circulaţia sanguină devine din ce în ce mai lentă, articulaţiile devin rigide, acumulezi kilograme în plus. Nici cu psihicul nu vei sta prea bine şi astfel vei risca să faci depresie sau nevroză. Lipsa de mişcare iti scade şi puterea de concentrare şi astfel devii din ce în ce mai puţin eficientă.

Am ajuns ca în fiecare zi să stăm mai mult jos şi să mergem mai puţin. O mare vină o are avansarea tehnologiei. De ce să mergi la cumpărături, când găseşti tot ce îţi doreşti pe internet, la doar un click distanţă? De ce să îi comunici personal o sarcină colegului care se afla la 2 etaje distanţă de tine, când poţi să îl suni sau să îi trimiţi un mail?
Noi încercăm să ne adaptăm cât mai bine acestui secol al vitezei şi dorim să rezolvăm totul cât mai rapid, gândind că aşa suntem mai eficienţi. Trebuie să învăţăm să facem distincţie între necesitate şi comoditate. La job, poate eşti obligată să recurgi la mai multe artificii, pentru a rezolva cât mai multe sarcini, însă renunţa la acest obicei atunci când îţi termini programul de muncă.

Beneficiile mersului pe jos

  • Mersul pe jos întăreşte inima atât în cazul femeilor cât şi în al bărbaţilor;
  • Previne apariţia diabetului de tip 2;
  • Este benefic pentru oase;
  • Mersul pe jos îţi menţine creierul sănătos;
  • Îţi îmbunătăţeşte condiţia fizică;
  • Susţine viaţa sexuală, aşadar este de mare ajutor cuplurilor;
  • Mersul pe jos previne apariţia cancerului de col uterin şi mamar;
  • Ţine departe depresia şi stresul.

Trucuri prin care să faci mai multă mişcare

Chiar dacă simţi că nu ai timp suficient pentru sport şi te simţi presată de timp, poţi să apelezi la mai multe trucuri pentru a te mişca cât mai mult.

Foloseşte mai rar maşina personală in interes de serviciu sau pentru alte activitati, coboară din mijlocul de transport în comun cu 2 sau mai multe staţii mai devreme, joacă-te cât mai mult cu copii, atunci când faci curăţenie încearcă să foloseşti cât mai puţine aparate pentru a depune mai mult efort.

Daca alegi sa mergi pe jos alege un traseu cât mai relaxant şi vei observa cât de bine dispusă ajungi acasă. Atunci când îţi foloseşti maşina rişti să ajungi foarte stresată şi obosită, datorită aglomeraţiei din trafic şi a lipsei locurilor de parcare.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Horoscop săptămânal 8-14 septembrie 2014 Să vedem ce schimbari aduce Luna Plină din Peşti. Sa fie unele bune sau rele?
De ce este bine să mănânci semințe de floarea-soarelui Modestele semințe de floarea-soarelui combat cu succes arterioscleroza, însă lista beneficiilor acestora continuă. Află la ce mai sunt bune!
14 remedii naturale pentru diverse afecțiuni Știai că sucul de pepene roșu te scapă de durerile de cap cauzate de caniculă?
Multiplele beneficii ale socului pentru sănătate Socul este un remediu extraordinar pe care natura ni-l oferă din abundenţă şi mai ales gratis! De ce să nu profităm din plin de beneficiile acestuia?
Principalele greşeli de evitat în timpul unui interviu Cu toţii ştim cât de greu se obţine un loc de muncă în România zilelor noastre. Depunem cv-uri peste cv-uri şi aşteptam cu înfrigurare telefonul mult dorit pentru a ne prezenta la interviu. Stresul pr...
De ce este bine să mâncăm cireșe Știai că cireșele ajută la pierderea în greutate și ne purifică sângele? Lista beneficiilor nu se oprește însă aici.
Plante care cresc imunitatea Trecerea bruscă de la caldură la frig iţi poate da imunitatea peste cap. Află cum să previi acest lucru, cu ajutorul plantelor!
7 situaţii în care câştigi timp dar îţi afectezi sănătatea Eşti pe fugă? De cele mai multe ori sari peste nişte obiceiuri doar ca să fii gata la timp? Te gândeşti că nu e mare lucru, dar tu ştii cât de rău îţi faci?
Suc natural pentru îmbunătățirea digestiei Nu stai prea bine la capitolul digestie? Următorul smoothie verde te va ajuta să-ți refaci flora intestinală și să te bucuri de un tranzit normal.
Beneficiile nebănuite ale boabelor de muștar Pe lângă faptul că sunt eficiente în tratarea răcelii, boabele de muștar luptă cu multe alte afecțiuni. Vezi care sunt toate maladiile ținute la distanță cu ajutorul muștarului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *