Sanatate

De ce nu reuşeşti să slăbeşti – top 10 greşeli

Află care sunt aceste greşeli pe care poate le faci şi tu!

Află care sunt aceste greşeli pe care poate le faci şi tu!

Simţi că ai ajuns la capătul puterilor şi că niciodată nu vei reuşi să slăbeşti suficient cât să încapi în rochia preferată? Chiar dacă ți se pare că nu te-ai abătut de la nicio regulă, este posibil să faci anumite greşeli care te împiedică să slăbeşti! Iată care sunt cele mai frecvente:

1. Dieta fără exerciţii fizice

Care este cea mai folosită metodă de slăbire a femeilor? Dieta! Se înfometează câteva zile, chiar săptămâni şi când li se pare că au slăbit suficient se opresc. Ceea ce trebuie subliniat, este faptul că dietele stricte duc la apariţia a două probleme majore. Prima se referă la faptul că slăbirea are loc doar la nivelul muşchilor. Astfel, deşi ai slăbit şi încapi în hainele care îţi erau mici, grăsimea a rămas la locul ei.

A doua problemă este şi mai gravă. Dieta îţi încetineşte metabolismul. Cu cât urmezi o dietă mai lungă şi mănânci mai puţin, cu atât îţi slăbeşti şi mai mult metabolismul. În cele din urmă, după ce vei întrerupe dieta vei începe să te îngraşi şi mai mult.

2. Te concentrezi doar pe ce îţi arată cântarul

Trebuie să te gândeşti că numărul de kilograme afişat de cântar nu reflectă neapărat realitatea, ci doar îţi creşte frustrarea atunci când observi că nu ai slăbit atat cât îţi doreşti. Dacă alegi să slăbeşti prin exerciţii, vei vedea că deşi slăbeşti şi te apropii din ce în ce mai mult de forma dorită, numărul de kilogramele rămân cam aceleaşi.

Dacă pierzi de exemplu cinci kilograme de grăsime şi construieşti cinci kilograme de muşchi, este logic ca greutatea să rămână aceeaşi. Când te vei privi în oglindă vei observa adevărata schimbare, deoarece muşchii fiind mai denşi, ocupă mai puţin spaţiu în comparaţie cu grăsimea, şi în acest fel hainele îţi vor veni mult mai bine.

3. Te axezi doar pe exerciţii cardio

Exerciţiile cardio sunt folositoare pentru sănătatea ta, însă nu te vor ajuta prea mult să obţii un corp bine proporţionat. Cheia slăbirii constă în exerciţii ce ajută la accelerarea metabolismului şi care să intensifice arderile şi după încheierea sesiunii de antrenament. Cele mai indicate sunt exerciţiile de tip „interval training” în care sunt combinate intervalele de intensitate joasă cu cele de intensitate ridicată.

4. Sari peste micul dejun

Multe persoane aleg să sară peste o masă, deoarece în acest fel cred că o să slăbească. Ceea ce este şi mai grav, este că aleg să ocolească cea mai importantă masă a zilei: micul dejun. Atunci când te trezeşti dimineaţa, corpul tău nu a mai beneficiat de nutrienţi de minim 6 ore.

Atunci când alegi să sari peste micul dejun, acesta începe să se hrănească din muşchi, (şi nu din grăsime) pentru a-şi primi energia necesară. Cu alte cuvinte îi distrugi corpului abilitatea de a arde calorii. Studiile au arătat că dacă iei un mic dejun echilibrat, vei lua decizii nutriţionale bune, fiind ferit/ă în acest fel de pofta excesivă de mâncare şi de miciile tentaţii ce pot apărea în timpul zilei.

5. Iei pastile de slăbire

Pastilele de slăbire nu te vor ajuta niciodată să slăbeşti sănătos şi singurele femei de care vei auzi că au slăbit cu ajutorul lor, vor fi doar cele prezentate în reclame. Înţelegi ce vreau să spun….
Singura metodă de slăbire este cea bazată pe un regim alimentar sănătos combinată cu exerciţii şi multă răbdare.

6. Mănânci prea puţin

Trei mese pe zi reprezintă doar minimul necesar organismului ca să se menţină sănătos şi în formă. De aceea, trebuie să iei zilnic trei mese principale şi cel puţin două gustări sănătoase între acestea. Majoritatea femeilor mănâncă foarte puţin. Aleg să sară peste micul dejun sau peste cină. Rezistă acestui ritm doar o anumită perioadă de timp, după care cedează foamei, începând să mănânce excesiv şi de cele mai multe ori seara, atunci când nu mai au nicio şansă să ardă caloriile.

7. Mănânci prea des în oraş

Dacă vrei să arăţi şi să te simţi bine, alege să găteşti mai des. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să îţi petreci ore în şir în bucătărie. Ceea ce contează cu adevărat este că vei avea un control asupra mâncării, deoarece vei şti cât de proaspete şi curate sunt ingrediente folosite şi mai ales vei scăpa de tentaţiile meselor bogate caloric din restaurante.

8. Alimentaţia bazată pe emoţii (sau acel mâncat pe sistem nervos)

Alimentele pot evoca emoţii, atât bune, cât si rele şi de aceea majoritatea femeilor se refugiază în ele de fiecare dată când se simt: anxioase, depresive, supărate, nervoase sau chiar fericite. Femeile dezvoltă o adevărată ataşare psihologică faţă de anumite tipuri de mâncare, dulciurile ocupând primul loc.

Atunci când sunt stresate, femeile apelează la dulciuri deoarece le aduce într-o zona de confort.
Trebuie să înveţi să nu mai laşi emoţiile să te controleze şi să găseşti o modalitate de a şterge acest ataşament emoţional, deoarece corpul tău merită din plin acest efort!

9. Lipsa de voinţă

În ianuarie ţi-ai promis că vei slăbi şi vei obţine cel mai sexy corp. Te-ai şi apucat de sport şi ai început să mănânci mai sănătos, însă nu ai ajuns nici până la jumtatea drumului şi ai renunţat. Dorinţa de slăbire deja a devenit o amintire de care îţi vei aduce aminte din nou, vara când trebuie să mergi la plajă. Toate aceste oscilaţii nu fac altceva decât să îţi slăbească sistemul imunitar şi îţi încetinesc metabolismul, aşa că atunci când te hotărăşti să slăbeşti, ai grijă să îţi duci ideea până la capăt.

10. Nu dormi suficient

Lipsa de somn este un factor trecut cu vederea de multe persoane care doresc să slăbească. Trebuie să dormi minim 8 ore dacă doreşti să obţii rezultate maxime.

Sursa: sheknows.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Știai că gutuia are peste 100 de proprietăți benefice pentru organism? Aceste fructe aromate ne ajută să slăbim, ne întăresc sistemul imunitar și astfel ne feresc de răcelile sezoniere. Însă lista numeroaselor beneficii nu se oprește aici!
Legătura dintre HPV şi cancer Ştiai că HPV-ul este un virus cu o familie largă de specii (grupuri), ce conţin la rândul lor mai multe tipuri de virus. De exemplu, există două tipuri majore de specii ce conţin 15 tipuri de HPV ce c...
Cum îți dai seama dacă peștele este proaspăt Fie că este dezlegare la pește sau pur și simplu dorești să mănânci mai sănătos, trebuie să te asiguri că peștele pe care urmează să-l cumperi este proaspăt! Iată cum!
3 reţete de băuturi răcoritoare ideale pentru zilele caniculare Aceste băuturi pe lângă faptul că sunt delicioase, te vor scăpa de senzația de disconfort cauzată de caniculă și te vor răcori.
Ceai și sirop de ceapă – remedii naturale pentru tuse și răceală Remedii naturale pe bază de ceapă sunt extrem de eficiente. Încearcă-le și tu!
Multiplele beneficii ale socului pentru sănătate Socul este un remediu extraordinar pe care natura ni-l oferă din abundenţă şi mai ales gratis! De ce să nu profităm din plin de beneficiile acestuia?
De ce este bine să mâncăm căpșuni Căpșunile sunt cele mai antioxidante fructe și sunt recomandate mai ales pentru persoanele care au probleme cu circulația sângelui. Lista beneficiilor nu se oprește însă aici!
Cum trebuie să procedezi în caz de infarct miocardic Din nefericire incidenţa infarctului miocardic este crescută în rândul romanilor. Vezi care sunt măsurile de prim-ajutor ce trebuie să aplici în cazul tău sau a celor din jur!
Alimente ce combat nervozitatea Pentru a-şi îndeplini funcţiile creierul are nevoie de două substanţe: glucoza şi oxigen. Funcţiile superioare: gândirea, memoria şi autocontrolul, necesită însă mulţi alţi nutrienţi.
Ce trebuie să mănânci ca să ai energie Lipsa de energie te sabotează şi nu te lasă să-ţi desfăşori activităţile? Iată care sunt alimentele care pun oboseala pe fugă!

4 Comments

  1. Otilia

    Mai este ceva ce cred ca trebuie cunoscut cat este vorba despre tinut diete: Campul energetic de lumina pe care toti il avem.
    Cu toţii posedăm un Câmp Energetic care ne înconjoară corpul fizic ca o sferă multicoloră, translucidă.
    Ma rog, sa simplific doar atat, fara a intra in detalii: Câmpul Energetic de Lumină este o matrice invizibilă, care îi transmite informatii corpului uman.
    El este cumpus din patru straturi (corpul cauzal sau spiritul; corp emotional, mental, fizic) si fiecare dintre ele primesc informatiile sale.

    O stare anumita de sanatate este prezenta si mentinuta la toate cele 4 straturi, in mod diferit.

    Putem lucra cat dorim la una dintre straturi, dar daca nu extragem problema din toate cele 4, de cele mai multe ori boala recidiveaza.
    Probabil ati auzit povesti cum, după ce un chirurg extrage o tumoare, cancerul revenea la loc după câteva luni sau doar câteva săptămâni.

    Ce se intampla, de fapt?
    De acord ca masa fizică, tumoarea, era eliminată, dar in Câmpul Energetic de Lumină era pastrat inca amprenta bolii.
    In acest caz, daca nu exista o vindecare energetica, devine doar o chestiune de timp până la reapariţia bolii ce se va grabi să-şi restabilească poziţia pe care o cunostea dinainte.

    Exact asta se intampla si in cazul kilogramelor nostre! 🙂
    Indiferet ce facem, daca nu lucram cu noi din punct de vedere energetic, greutatea isi reia pozitia cunoscuta inainte!

    Acesta este um mare adevar si un detaliu…. pe care multi nutritionisti il exclud!
    Pentru ca inca in nutritie, ca si in multe ramuri de medicina, nu se lucreaza la nivel holistic!

  2. Eu personal, nu stiam nimic despre acest aspect. Iti multumim frumos, pentru sfaturi.

  3. Otilia

    Nu-i nimic ca nu sti, Ana! 🙂
    Nici nu am fost ajutati sa cunoastem asta la nivel educational.
    Este un adevar cunoscut de terapeuti! 🙂
    Si din pacate, un om cu orice problema, nu ajunge decat foarte rar intr-un asemenea cabinet!
    Din fericire, medicina homeopata se bazeaza pe abordarea holistica.
    O zi excelenta!

  4. Asa este, omul abordeaza astfel de metode prea tarziu, dupa ce observa ca medicamentele nu il mai ajuta. O seara frumoasa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *