Sanatate

De ce este bine să mâncăm migdale

Revigorează sistemul nervos , cardiovascular și reduc nivelul colesterolului, însă beneficiile migdalelor nu se opresc aici. Află tot ce trebuie să știi despre aceste super nuci!

Revigorează sistemul nervos , cardiovascular și reduc nivelul colesterolului, însă beneficiile migdalelor nu se opresc aici. Află tot ce trebuie să știi despre aceste super nuci!

Migdalele au făcut parte din dieta noastră încă din timpuri străvechi, tocmai datorită multiplelor beneficii pe care le oferă organismului. Ceea ce trebuie să știm în mare despre migdale este că au un conținut mare de proteine, grăsimi, carbohidrați (un conținut mai mic în comparație cu proteinele și grăsimile conținute), vitamine (în special vitamina E), minerale (în special calciu și fosfor) și oligoalimente (zinc, mangan, cupru).

Tocmai datorită acestui conținut, migalele, sunt unele dintre cele mai folositoare nuci, în special în următoarele cazuri:

Tulburări ale sistemului nervos

Mai exact, atunci când alegi să consumi migdale, ții la distanță stresul, depresia și stările generale de oboseală (fizică sau psihică). Acest lucru se datorează echilibrului potrivit dintre ionii de calciu, magneziu și potasiu, ce ajută astfel la menținerea tonusului muscular și previn stările de iritabilitate nervoasă. De cele mai multe ori lipsa de calciu din sânge, este cea care produce stările de nervozitate. Pe lângă aceste beneficii, consumul regulat de migdale ajută la tonifierea mușchilor și astfel sunt indicate pentru atleți și alte persoane ce au activitate fizică intensă.

Nivelul ridicat al colesterolului

Ne-am gândi că un conținut atât de ridicat de grăsimi ar duce la creșterea nivelului de colesterol, însă situația stă total opus și mai mult, îl scade. Acest lucru este valabil și în cazul nucilor.

Bolile cardiace și arterioscleroza

Conținutul crescut de calciu și vitamina E, al migdalelor, ajută la menținerea cât mai sănătoasă a sistemului cardiovascular. Mai mult, vitamina E, este un antioxidant atât de puternic, încât poate preveni formarea de plăci arteriosclerotice pe artere.

Boli ale oaselor

Conținutul ridicat de minerale: calciu, fosfor și magneziu este deosebit de important în menținerea sănătății oaselor. Fiind alcalinizante, migdalele, ajută la retenția de calciu și împiedică pierderea acestuia prin urină. Așadar, toate aceste calități transformă cu siguranță migdala într-un aliment ideal pentru persoanele care suferă de osteoporoza sau de demineralizarea oaselor.

Diabet

O altă afecțiune ținută în frâu cu ajutorul migdalelor, este diabetul. Acest lucru se datorează conținutului scăzut de carbohidrați și datorită calității proteinelor și grăsimilor deținute.

Femeile însărcinate sau care alăptează

Datorită conținutului ridicat în nutrienți (în special de minerale esențiale pentru dezvoltarea fătului), migdalele sunt ideale atât pentru femeile însărcinate, cât și pentru cele care alăptează. Este demonstrat că migdalele pot să sporească secreția de lapte la mamele care alăptează.

Pentru a beneficia din plin de beneficiile migdalelor trebuie să le consumi hidratate în apă (în care să adaugi și un praf de sare) deoarece în acest fel se vor activa niște enzime care dezactivează inhibatorii de enzime și acid fitic (ce poate împiedica absorbția mineralelor în tractul intestinal). Migdalele se pun la hidratat de seara până a doua zi, după care se usucă bine în deshidrator sau în cuptor.

În final trebuie să menționăm că în ciuda faptului că au un număr mare de calorii (589 la 100 g de porție crudă comestibilă) beneficiile migdalelor ne fac să ignorăm acest lucru și trebuie să să încercăm să le consumăm cât mai des.

Sursă : articol: „Sănătatea prin alimentație”, dr. George Pamplona-Roger.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Cum să scapi de colesterolul mărit Ai probleme cu nivelul colesterolului? Nu te impacienta şi află ce metode de abordare trebuie să urmezi.
Află cum să alungi stresul din viaţa ta Timpurile pe care le trăim devin din ce în ce mai dificile şi observăm cum sarcinile ne cresc pe zi ce trece. Totul trebuie efectuat cu cea mai mare viteză şi parcă nu mai avem timp nici să respirăm....
Cele mai bune rețete de smoothie-uri detoxifiante După Sărbători, smoothie-urile sunt ca o gură proaspătă de aer. Încearcă și tu următoarele patru rețete!
Lămâia, ghimbirul și propolisul te scapă de răceală Atunci când simți că răceala nu se lasă doborâtă atât de ușor, apelează cu mare încredere la produsele oferite de natură. Ia medicamente doar cu recomandarea medicului specialist.
Semne ce îţi arată că suferi de stres – Partea II Aşa cum am promis în articolul precedent, vom continua cu următoarele 5 semne prin care se manifestă stresul:
Cum să îţi întăreşti rapid sistemul imunitar Metodele naturiste reprezintă una din cele mai bune metode de creştere a imunităţii. Nu vă lăsaţi înşelaţi de produsele frumos colorate din comerţ, ce se vor a avea functia de crestere a imunitatii!...
5 alimente sănătoase care te relaxează şi te scapă de stres Aceste alimente contribuie la menţinerea unei stări bune de dispoziţie şi sănătate şi ţin departe efectele dăunătoare ale stresului.
Remedii naturiste pentru durerile de spate Folosește remediile naturiste pe bază de ardei iute, usturoi, ghimbir, ulei de eucalipt, ulei de camfor și gheara diavolului pentru a scăpa de durerile de spate.
Ştiaţi că busuiocul vă scapă de stres? În articol veţi vedea că aceasta este doar una dintre multiplele afecţiuni tratate de busuioc.
Prunele – beneficii miraculoase asupra sănătății noastre Ne mențin cât mai tineri, ne ajută să slăbim și ne mențin ficatul cât mai sănătos, însă lista beneficilor prunelor nu se oprește aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *