Sanatate

De ce este bine să mănânci salată verde

Știai că salata verde calmează nervii și induce rapid o senzație de sațietate? Însă, beneficiile acesteia nu se opresc aici! Află tot ce trebuie să știi despre salata verde.

Știai că salata verde calmează nervii și induce rapid o senzație de sațietate? Însă, beneficiile acesteia nu se opresc aici! Află tot ce trebuie să știi despre salata verde.

Salata verde, cunoscută sub numele popular de lăptuci, este consumată încă de pe vremea romanilor. Aceștia au observat că îi ajută să doarmă mai bine după mesele bogate pe care obișnuiau să le ia, și astfel au decis că este bine să profite din plin de beneficiile acesteia. Astăzi, salată verde, este folosită mai degrabă în locul unei cine sățioase.

Salata verde este una dintre alimentele cele mai bogate în apă. Este însă o sursă foarte săracă de carbohidrați și grăsimi (doar 0,67%, respectiv 0,2%). Provitamina A, vitaminele din grupul B, vitamina C, folații, Potasiu, Fier, Calciu, Fosfor, Zinc, Cupru, Mangan și Magneziu, o transformă într-o plantă extrem de benefică pentru sănătatea noastră. Nici proprietățile sale puternic remineralizante și alcalinizante nu trebuie să le trecem cu vederea sub nicio formă. Iată ce afecțiuni sunt ținute la distanță cu ajutorul salatei verzi.

Tulburări funcționale ale sistemului nervos

Mai exact, nervozitatea, anxietatea și stresul, sunt ținute la distanță prin consumul regulat de salată verde.

Insomnia

În cazul persoanelor care suferă de insomnie, este recomandat consumul de salată verde la cină.

Tulburări digestive

Consumată înainte de masă, salata verde tonifică stomacul și ajută la digestie.

Constipația

Datorită conținutului crescut de fibre, salata verde facilitează funcționarea intestinală.

Obezitatea

Lăptucile induc senzație de sațietate și furnizează puține calorii. Astfel, acestea sunt ideale pentru persoanele care au probleme cu greutatea dar și pentru persoanele aflate la dietă.

Diabetul

Având în vedere faptul că au conținut scăzut de carbohidrați, salata verde este tolerată fără probleme și de diabetici.

Așadar, dacă argumentele de mai sus te-au convins, consumă și tu o porție sănătoasă de salată verde cu puțin ulei de măsline și suc de lămâie. În acest fel îți vei ușura digestia, îți vei induce o stare de liniște și senzația de sațietate nu va înceta să apară.

Sursă art: „Sănătatea prin alimentație”, Dr. George D. Pamplona-Roger & foto: pixabay.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Rodia – fructul ce îţi curăţă arterele şi previne anemia Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile oferite de rodie. În articol, vei găsi tot ce trebuie să ştii despre acest fruct minune.
10 gustări sănătoase care nu-ți afectează silueta Iată ce trebuie să mănânci la serviciu pentru a nu ceda tentației de a consuma ceva dulce! În plus, aceste gustări sănătoase țin la distanță stresul și oboseala.
8 semne ce arată că ai lipsă de vitamina D Beneficiile vitaminei D sunt foarte importante: oase puternice, îmbunătăţeşte starea de spirit şi mai ales te ajută să slăbeşti. Semnele unei deficienţe de vitamina D sunt un pic mai silenţioase. Dacă...
Care sunt efectele negative ale utilizării antibioticelor în exces Medicii din Marea Britanie trag un serios semnal de alarmă pentru cei ce obişnuiesc să suprautilizeze antibiotice. Aşa-numiţii "supermicrobi", foarte rezistenţi la orice tip de antibiotic vor aduce pr...
Semne ce îţi arată că suferi de stres – Partea II Aşa cum am promis în articolul precedent, vom continua cu următoarele 5 semne prin care se manifestă stresul:
Salată verde cu ton și dressing de lămâie Această salată este extrem de gustoasă, se prepară rapid și este de ajutor persoanelor care doresc să slăbească sănătos!
Sănătatea din farfurie – Ce sunt fibrele și cum ne mențin ele sănătoși? Pe lângă faptul că ne ajută să slăbim sănătos, fibrele țin și bolile grave la distanță. Află care sunt alimentele cu cel mai mare conținut de fibre.
4 măşti pe bază de miere pentru fiecare tip de ten Folosită ca şi mască, mierea ne ajută pielea să se cureţe şi să devină moale şi netedă
Suc natural pentru îmbunătățirea digestiei Nu stai prea bine la capitolul digestie? Următorul smoothie verde te va ajuta să-ți refaci flora intestinală și să te bucuri de un tranzit normal.
Ştiai că ceaiul de coji de nucă îţi tratează rapid răceală? Dar acestea nu sunt singurele beneficii. Învaţă cum să-ţi prepari şi tu câteva leacuri bătrâneşti pe bază de coji de nucă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *