Sanatate

De ce apar cârceii și cum scăpăm de ei în mod natural

Află cum să scapi rapid de aceste crampe musculare care îți perturbă somnul sau care nu te lasă să înoți.

Află cum să scapi rapid de aceste crampe musculare care îți perturbă somnul sau care nu te lasă să înoți.

Știm cu toții cât de neplăcuți sunt acești cârcei care de cele mai multe ori ne trezesc în miezul nopții, asemeni unui coșmar.

Care sunt principalele cauze ale apariției cârceilor?

  • lipsa de calciu, magneziu sau potasiu;
  • efectuarea de exerciții fizice intense fără încălzire;
  • deshidratarea;
  • poziția îndelungată în șezut sau statul prelungit în picioare;
  • efort prelungit;
  • diabetul de tip 1 sau 2;
  • sarcina;
  • diferite medicamente pot da reacții adverse sub forma cârceilor: steroizii, diureticele, contraceptivele orale etc.

Cum scăpăm de acești cârcei în mod natural?

1. În primul rând atunci când se declanșează o astfel de crampă dureroasă, la nivelul membrelor inferioare, trebuie să vă întindeți și să vă înclinați vârful piciorului spre genunchi. Ca să puteți aplica mai bine această metodă, apucați-vă de degetele de la picioare și trageți de ele tot spre direcția genunchiului.

2. După ce simțiți că durerea s-a mai diminuat încercați să vă ridicați și să vă plimbați puțin și scuturați-vă puternic piciorul la care ați avut cârcelul. Dacă ați avut cârcelul localizat la nivelul degetelor de la picioare, încercați să stați pe vârfuri până când durerea se diminuează (aproximativ 2-5 minute) apoi mergeți timp de 5 minute. După aceste metode, dacă sunteți acasă, vă puteți întinde în pat și așezați-vă o pernă sub acel picior.

3. Aceşti cârcei pot fi ameliorați și printr-un ușor masaj local. Se poate folosi pentru masare uleiul esențial sau tinctura de ghimbir. Ghimbirul are rolul de a stimula circulația sangvină și astfel ajută la relaxarea mușchilor. Se mai pot folosi și alte tipuri de uleiuri esențiale ca cel de perișor, rozmarin, fenicul și măghiran. La fel de eficientă este și infuzia din ghimbir. Aceasta se prepară dintr-o linguriță de rădăcină de ghimbir rasă, la o cană cu apă clocotită. Se lasă la infuzat 10 minute, apoi se poate consuma. Se pot bea câte 2-3 căni pe zi.

4. Așa cum am menționat mai sus, cârceii pot apărea și în urma deshidratării, așa că încercați să beți minim 2 litri de lichide pe zi.

5. Și sursele de căldură aplicate pe mușchiul afectat de cârcel sunt liniștitoare așa că puteți să vă faceți o baie fierbinte sau să aplicați o compresă cu apă caldă.

6. În ciuda faptului că acești cârcei sunt asemănaţi cu întinderile musculare și pot apărea în urma efortului prelungit, și lipsa de mișcare produce aceleași efecte. Așadar, mențineți-vă mușchii suplii prin mișcare, și nu uitați de încălzire.

7. Un alt remediu este și coada-calului care se poate administra sub formă de decoct, dintr-o linguriță de plantă uscată la o cană cu 250 ml de apă. Se fierbe timp de 15 minute și se beau câte trei căni pe zi.

8. Și oțetul de mere ajută la combaterea durerii cauzate de cârcei, deoarece este bogat în potasiu. Puteți amesteca două linguri de oțet de mere, cu o linguriță de miere, într-un pahar cu apă călduță. Se consumă pentru prevenirea cârceilor.

9. Infuzia din frunze de alun este la fel de eficientă. Aceasta se prepară dintr-o lingură de plantă uscată la 250 ml de apă fiartă. Pentru efecte și mai rapide se pot turna în această infuzie 15 picături de tinctură din frunze de alun.

Alte sfaturi utile:

Femeile trebuie să evite pe cât posibil încălțămintea incomodă, cu tocuri înalte.

Trebuie să vă refaceți nivelul de potasiu, magneziu și calciu din sânge așa că includeți cât mai des în dietă: bananele, cartofii, citricele, pepenele, piersicile, etc.

Dacă tindeți să aveți cârcei în timpul exercițiilor încercați să consumați cel puțin 2 pahare de apă înainte de începerea programului.

Sursa foto.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

6 beneficii ale consumului moderat de cafea Cafeaua...cine nu adoră această licoare magică? Odată servită, te vrăjeşte şi nu ai cum să o mai înlături din viaţa ta. Imaginează-ţi cât de monoton ar arăta lumea fără cafea!
7 situaţii în care câştigi timp dar îţi afectezi sănătatea Eşti pe fugă? De cele mai multe ori sari peste nişte obiceiuri doar ca să fii gata la timp? Te gândeşti că nu e mare lucru, dar tu ştii cât de rău îţi faci?
Cele mai bune ceaiuri contra febrei Tu știi ce tip de ceai te scapă de febră?
Cum să prepari un must natural și delicios la blender De ce să bem must doar la culesul viilor, când putem să îl preparăm în orice zi și la blender? În acest fel putem beneficia mai mult timp de proprietățile multiple ale acestui suc delicios!
Află aici la ce se referă de fapt mâncatul sănătos Peste tot auzi vorbindu-se despre cât de benefic este mâncatul sănătos, însă tu ştii la ce se referă de fapt acest regim alimentar?
5 alimente sănătoase care te relaxează şi te scapă de stres Aceste alimente contribuie la menţinerea unei stări bune de dispoziţie şi sănătate şi ţin departe efectele dăunătoare ale stresului.
Semne ce îţi arată că suferi de stres – Partea I Stiai ca durerile menstruale si sangerarea gingiilor pot fi cauzate si de stres?
Fructe ce te ajută să slăbeşti sănătos În general fructele sunt asociate cu un regim de viaţă sănătos, însă sunt anumite tipuri care ne ajută să slăbim mai repede.
Lista alimentelor care topesc zaharurile din corp Nivelul crescut al zahărului în sânge cauzează cea mai frecventă boală: diabetul. Ai grijă ca tot ce pui în farfurie să îţi bucure şi organismul, nu doar gustul.
10 semne că ai lipsă de fier Poate nu ai făcut niciodată legătura între unghiile fragile şi lipsa de fier, însă află că este doar una dintre multiplele cauze ale acestei deficienţe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *