Sanatate

Cum te scapă caju de stres

Datorită conținutului crescut de magneziu, caju devine o bună armă de combatere a stresului. Află cum trebuie să-l consumi pentru efecte maxime!

Datorită conținutului crescut de magneziu, caju devine o bună armă de combatere a stresului. Află cum trebuie să-l consumi pentru efecte maxime!

Prima recomandare pe care o primește o persoană stresată, se referă la suplimentele pe bază de magneziu.

De ce este atât de important magneziu pentru combaterea stresului?

Magneziul este implicat în transmiterea impulsurilor nervoase, iar lipsa acestuia din dietă duce la stări de nervozitate, iritabilitate, confuzie mentală, la depresii, anxietatea și stres. Primele semne ale unei carențe de magneziu sunt: durerile de cap, tremurături, amețeli, senzație de lipsă de aer, scăderea tensiunii arteriale însoțită de tulburări de ritm cardiac. Un alt semn al lipsei de magneziu, la femei, sunt durerile menstruale și ciclurile abundente.

Cum ne ajută caju?

Din acest punct de vedere, caju este cel mai apreciat fruct din familia nuciferelor, având un conținut foarte mare de magneziu: 260 mg/100g de porție crudă comestibilă. Semințele de floarea soarelui sunt singurele care îl depășesc: 354mg/100g de porție crudă comestibilă. Pe lângă magneziu, caju mai conține și vitaminele B1 și B2, care sunt de asemenea esențiale pentru buna funcționare a sistemului nervos.

Așadar consuma caju pentru a scăpa de stările de:

  • stres;
  • nervozitate;
  • iritabilitate;
  • depresie;
  • anxietate;
  • oboseala cronică (nejustificată);
  • slăbiciune.

Cum putem consuma caju?

Este de preferat să se consume în stare proaspătă și se poate adăuga peste cereale, salate, în mâncăruri cu orez (se folosesc în special în prepararea rețetelor cu specific indian), în deserturi, compoturi, gemuri sau sucuri. (Sucul trebuie consumat imediat, deoarece este dificil de păstrat.)

Veganii adoră nucile de caju deoarece din acestea pot prepara brânză, unt sau lapte.

O altă variantă, nu la fel de sănătoasă, constă în consumul de caju prăjit cu sau fară sare (asemeni arahidelor sau altor tipuri de nuci).

Alte beneficii ale caju-ului:

  • caju previne apariția cancerului (datorită conținutului crescut de flavanoide);
  • previne apariția bolilor cardiovasculare;
  • conținutul crescut de magneziu ajută la menținerea sănătoasă o oaselor;
  • datorită conținutului crescut de fibre ajută în procesul de digestie și slăbire;
  • previne apariția pietrelor la bilă.

Sursa foto: guiltfreefoodguide.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

4 tipuri de peşte contaminat cu mercur Află dacă peştele tău preferat se află pe această listă.
Cauzele principale ale senzaţiei permanente de foame Doar ce ai terminat de mâncat și simți că îți este din nou foame? Află aici care sunt principalele motive ale senzaţiei de foame.
Principalele greşeli de evitat în timpul unui interviu Cu toţii ştim cât de greu se obţine un loc de muncă în România zilelor noastre. Depunem cv-uri peste cv-uri şi aşteptam cu înfrigurare telefonul mult dorit pentru a ne prezenta la interviu. Stresul pr...
De ce este bine să mănânci semințe de floarea-soarelui Modestele semințe de floarea-soarelui combat cu succes arterioscleroza, însă lista beneficiilor acestora continuă. Află la ce mai sunt bune!
Rodia – fructul ce îţi curăţă arterele şi previne anemia Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile oferite de rodie. În articol, vei găsi tot ce trebuie să ştii despre acest fruct minune.
Ridichea neagră, cel mai bun remediu natural pentru gripă și răceală Dacă faci parte din rândul persoanelor care răcesc des, folosește ridichea neagră pe post de remediu natural.
Ştiai că ceaiul de coji de nucă îţi tratează rapid răceală? Dar acestea nu sunt singurele beneficii. Învaţă cum să-ţi prepari şi tu câteva leacuri bătrâneşti pe bază de coji de nucă!
Pepenele galben – o adevărată sursă de apă vie Îl cumperi zilnic din piețe și marketuri pentru că suntem în plin sezon. Îți place mirosul parfumat și gustul dulce al acestuia, însă te-ai gândit vreodată la beneficiile pe care ți le oferă?...
Smoothie din iaurt grecesc și fructe de pădure Slăbește rapid cu ajutorul acestui smoothie delicios și extrem de ușor de preparat!
Cum să prepari o salată cu adevărat sănătoasă Folosește următoarele ingrediente dacă vrei ca salata preparată de tine să fie cât mai sănătoasă și să nu te îngrașe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *