Sanatate

Cum te scapă caju de stres

Datorită conținutului crescut de magneziu, caju devine o bună armă de combatere a stresului. Află cum trebuie să-l consumi pentru efecte maxime!

Datorită conținutului crescut de magneziu, caju devine o bună armă de combatere a stresului. Află cum trebuie să-l consumi pentru efecte maxime!

Prima recomandare pe care o primește o persoană stresată, se referă la suplimentele pe bază de magneziu.

De ce este atât de important magneziu pentru combaterea stresului?

Magneziul este implicat în transmiterea impulsurilor nervoase, iar lipsa acestuia din dietă duce la stări de nervozitate, iritabilitate, confuzie mentală, la depresii, anxietatea și stres. Primele semne ale unei carențe de magneziu sunt: durerile de cap, tremurături, amețeli, senzație de lipsă de aer, scăderea tensiunii arteriale însoțită de tulburări de ritm cardiac. Un alt semn al lipsei de magneziu, la femei, sunt durerile menstruale și ciclurile abundente.

Cum ne ajută caju?

Din acest punct de vedere, caju este cel mai apreciat fruct din familia nuciferelor, având un conținut foarte mare de magneziu: 260 mg/100g de porție crudă comestibilă. Semințele de floarea soarelui sunt singurele care îl depășesc: 354mg/100g de porție crudă comestibilă. Pe lângă magneziu, caju mai conține și vitaminele B1 și B2, care sunt de asemenea esențiale pentru buna funcționare a sistemului nervos.

Așadar consuma caju pentru a scăpa de stările de:

  • stres;
  • nervozitate;
  • iritabilitate;
  • depresie;
  • anxietate;
  • oboseala cronică (nejustificată);
  • slăbiciune.

Cum putem consuma caju?

Este de preferat să se consume în stare proaspătă și se poate adăuga peste cereale, salate, în mâncăruri cu orez (se folosesc în special în prepararea rețetelor cu specific indian), în deserturi, compoturi, gemuri sau sucuri. (Sucul trebuie consumat imediat, deoarece este dificil de păstrat.)

Veganii adoră nucile de caju deoarece din acestea pot prepara brânză, unt sau lapte.

O altă variantă, nu la fel de sănătoasă, constă în consumul de caju prăjit cu sau fară sare (asemeni arahidelor sau altor tipuri de nuci).

Alte beneficii ale caju-ului:

  • caju previne apariția cancerului (datorită conținutului crescut de flavanoide);
  • previne apariția bolilor cardiovasculare;
  • conținutul crescut de magneziu ajută la menținerea sănătoasă o oaselor;
  • datorită conținutului crescut de fibre ajută în procesul de digestie și slăbire;
  • previne apariția pietrelor la bilă.

Sursa foto: guiltfreefoodguide.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

10 gustări sănătoase care nu-ți afectează silueta Iată ce trebuie să mănânci la serviciu pentru a nu ceda tentației de a consuma ceva dulce! În plus, aceste gustări sănătoase țin la distanță stresul și oboseala.
Prunele – beneficii miraculoase asupra sănătății noastre Ne mențin cât mai tineri, ne ajută să slăbim și ne mențin ficatul cât mai sănătos, însă lista beneficilor prunelor nu se oprește aici.
Reţete de sucuri care îţi curăţă grăsimile de pe artere – rodia este ingredientul secret... Pe lângă acest beneficiu, rodia previne apariţia cancerului, a anemiei, a depresiei şi îţi protejează ficatul de acţiunea nocivă a toxinelor.
De ce este bine să mănânci leurdă Leurda este fără îndoială una dintre cele mai benefice plante ale primăverii, datorită conținutului ridicat de vitamine și minerale. Consum-o și tu pentru a avea o sănătate de fier!
7 modalităţi de îmbunătăţire a funcţiei ficatului La baza unei bune funcţionari a ficatului stau detoxifierea si consumul de legume crucifere. Ce sunt însă aceste legume crucifere şi cum ne ajută ele ficatul?
Remedii naturale pentru respirația urât mirositoare Respirația urât mirositoare sau halena este o problemă care ne dă bătăi de cap și ne face să ne fie rușine să mai vorbim. Remediile naturale îi vin însă de hac! Iată care sunt acestea!
4 tipuri de peşte contaminat cu mercur Află dacă peştele tău preferat se află pe această listă.
Ştiaţi că busuiocul vă scapă de stres? În articol veţi vedea că aceasta este doar una dintre multiplele afecţiuni tratate de busuioc.
Top 7 alimente pentru un abdomen plat Abdomenul plat este visul oricarei persoane. Cheia obtinerii acestuia, o reprezinta o serie de alimente imbinate cu exercitii fizice.
Horoscop săptămânal: 02-08 februarie 2015 Berbecii sunt plini de energie, în timp ce Peștii au parte de multe realizări pe plan profesional. Află ce-ți rezervă astrele!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *