Sanatate

Cum te scapă caju de stres

Datorită conținutului crescut de magneziu, caju devine o bună armă de combatere a stresului. Află cum trebuie să-l consumi pentru efecte maxime!

Datorită conținutului crescut de magneziu, caju devine o bună armă de combatere a stresului. Află cum trebuie să-l consumi pentru efecte maxime!

Prima recomandare pe care o primește o persoană stresată, se referă la suplimentele pe bază de magneziu.

De ce este atât de important magneziu pentru combaterea stresului?

Magneziul este implicat în transmiterea impulsurilor nervoase, iar lipsa acestuia din dietă duce la stări de nervozitate, iritabilitate, confuzie mentală, la depresii, anxietatea și stres. Primele semne ale unei carențe de magneziu sunt: durerile de cap, tremurături, amețeli, senzație de lipsă de aer, scăderea tensiunii arteriale însoțită de tulburări de ritm cardiac. Un alt semn al lipsei de magneziu, la femei, sunt durerile menstruale și ciclurile abundente.

Cum ne ajută caju?

Din acest punct de vedere, caju este cel mai apreciat fruct din familia nuciferelor, având un conținut foarte mare de magneziu: 260 mg/100g de porție crudă comestibilă. Semințele de floarea soarelui sunt singurele care îl depășesc: 354mg/100g de porție crudă comestibilă. Pe lângă magneziu, caju mai conține și vitaminele B1 și B2, care sunt de asemenea esențiale pentru buna funcționare a sistemului nervos.

Așadar consuma caju pentru a scăpa de stările de:

  • stres;
  • nervozitate;
  • iritabilitate;
  • depresie;
  • anxietate;
  • oboseala cronică (nejustificată);
  • slăbiciune.

Cum putem consuma caju?

Este de preferat să se consume în stare proaspătă și se poate adăuga peste cereale, salate, în mâncăruri cu orez (se folosesc în special în prepararea rețetelor cu specific indian), în deserturi, compoturi, gemuri sau sucuri. (Sucul trebuie consumat imediat, deoarece este dificil de păstrat.)

Veganii adoră nucile de caju deoarece din acestea pot prepara brânză, unt sau lapte.

O altă variantă, nu la fel de sănătoasă, constă în consumul de caju prăjit cu sau fară sare (asemeni arahidelor sau altor tipuri de nuci).

Alte beneficii ale caju-ului:

  • caju previne apariția cancerului (datorită conținutului crescut de flavanoide);
  • previne apariția bolilor cardiovasculare;
  • conținutul crescut de magneziu ajută la menținerea sănătoasă o oaselor;
  • datorită conținutului crescut de fibre ajută în procesul de digestie și slăbire;
  • previne apariția pietrelor la bilă.

Sursa foto: guiltfreefoodguide.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Beneficiile nebănuite ale semințelor de pepene roșu Seminţele de pepene roşu sunt un izvor de sănătate. Află de ce este bine să le consumi.
Top 3 băuturi care te ajută să obții un abdomen plat Ingredientele din aceste băuturi sunt cei mai mari inamici ai grăsimii de pe abdomen!
Mersul pe jos – cea mai simplă modalitate de a te menţine în formă Tradiţionala expresie "mersul pe jos face piciorul frumos", este cât se poate de adevărată. Crezi însă că acesta este singurul beneficiu al mersului pe jos? În următorul articol vei vedea cât de benef...
Tratamente cu uleiuri esenţiale pentru picioare şi glezne umflate Cine nu urăşte ca după o zi de muncă să primească drept "recompensă" nişte picioarele şi gleznele umflate? Din fericire uleiurile esenţiale ne sar în ajutor, aşa că încercaţi-le şi rezultatele vă vor ...
Reţete de sucuri care îţi curăţă grăsimile de pe artere – rodia este ingredientul secret... Pe lângă acest beneficiu, rodia previne apariţia cancerului, a anemiei, a depresiei şi îţi protejează ficatul de acţiunea nocivă a toxinelor.
Lămâia, ghimbirul și propolisul te scapă de răceală Atunci când simți că răceala nu se lasă doborâtă atât de ușor, apelează cu mare încredere la produsele oferite de natură. Ia medicamente doar cu recomandarea medicului specialist.
2 paşi esenţiali pentru o mai bună digestie "În general, omenirea odată cu îmbunătăţirea produselor culinare, mănâncă de două ori mai mult decât le cere natura" - Benjamin Franklin.
7 modalităţi de îmbunătăţire a funcţiei ficatului La baza unei bune funcţionari a ficatului stau detoxifierea si consumul de legume crucifere. Ce sunt însă aceste legume crucifere şi cum ne ajută ele ficatul?
Alimente ce îţi accelerează metabolismul şi te ajută să slăbeşti Vezi care sunt alimentele cu puternică funcţie de accelerare a metabolismul ce te ajută să arzi caloriile de fiecare dată când le consumi.
De ce este bine să bem apă cu lămâie în fiecare dimineaţă? Află care sunt principalele beneficii ale consumului zilnic de apă cu lămâie! De asemenea, vezi de ce este bine să faci acest lucru la prima oră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *