Sanatate

Cum să îţi menţii inima cât mai sănătoasă

Alimentaţia şi stilul de viaţă sunt de o importanţă vitală în menţinerea sănătăţii inimii.

Alimentaţia şi stilul de viaţă sunt de o importanţă vitală în menţinerea sănătăţii inimii.

Încearcă să îţi închizi şi să-ţi strângi pumnul o dată pe secundă. Vei observa că după câteva minute oboseşti şi o să încetezi acest exerciţiu.
Gândeşte-te că inima trebuie să facă neîncetat un efort asemănător, fără oprire, de la naştere până la moarte. Ea poate să realizeze acest lucru doar dacă este sănătoasă.

Această capacitate a miocardului de a bate fără încetare şi odihnă reprezintă unul dintre cele mai surprinzătoare fapte ale fiziologiei umane şi animale.
În realitate s-a constat că de fapt inima se odihneşte câteva zecimi de secundă, în perioada scurtă dintre bătăi. În acest timp ea se relaxează şi îşi primeşte nutrienţii şi sângele prin arterele coronariene.

Care este cea mai recomandată dietă pentru o inimă sănătoasă?

O dietă ce are la bază fructe, legume, seminţe oleaginoase şi nuci, leguminoase şi cereale integrale preparate simplu prezintă cele mai bune opţiuni în prevenirea atacului de cord. Universitatea Forvie Site din Cambridge, a demonstrat prin numeroase studii efectuate în toată lumea, că fructele şi legumele trebuie să formeze baza unei diete sănătoase pentru inimă.
Aceasta dietă îşi va produce efectele maxime dacă este combinată cu alte câteva obiceiuri sănătoase ce ţin de stilul de viaţă. Aşadar, ţine cont următoarele sfaturi:

  • mănâncă minim cinci porţii de fructe proaspete zilnic;
  • consumă cel puţin două sau trei porţii de legume pe săptămâna;
  • mănâncă cel puţin o salată pe zi, unsă cu ulei de măsline sau de seminţe;
  • înlocuieşte pâinea albă şi pastele rafinate cu pâine şi paste integrale;
  • redu consumul de sare şi de zahăr;
  • evită tutunul şi cafeaua;
  • realizează exerciţii fizice cel puţin 40 de minute de trei ori pe săptămână.

Care este legătura dintre consumul de vin şi inimă?

Diverse studii arată că bărbaţii cu vârsta de peste 50 de ani, ce consuma între 100 şi 200 ml (1/2-1 pahar) de vin roşu pe zi (atenţie nu vin alb), prezintă un risc scăzut de deces în urma unui atac de cord.
Aceleaşi studii arată că dacă se depăşeşte această doză, rata mortalităţii creşte şi sunt agravate şi alte boli.

Acel posibil efect benefic al vinului roşu provine de la flavonoizii pe care îi conţin strugurii, şi care dau culoarea roşie a vinului. Aceştia previn depunerea colesterolului pe artere, boală ce poartă denumirea de arterioscleroză. Nu doar strugurii conţin flavonizi ci toate fructele în general. Singura diferenţă constă în faptul că strugurii conţin o cantitate mai mare.

Ce trebuie să mănânci după ce ai suferit un atac de cord?

În urma unui atac de cord este recomandat consumul de fructe şi legume. Acţiunea lor puternic antioxidanta reduce moartea celulară (necroză) din muşchiul inimii.
Arterioscleroză ce duce la apariţia atacului de cord poate fi inversată.
Ca şi concluzie, un studiu efectuat în California a arătat o reducere de 10% a apariţiei îngustării arterelor coronariene. Acest succes poate fi realizat doar după un an de dietă corectă pentru inimă şi un stil de viaţă sănătos.

Sursa art: „Sănătate prin alimentaţie – Dr. George Pamplona-Roger”. 

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.