Sanatate

Cum să îţi îmbunătăţeşti circulaţia sângelui

Ţi se umfla mâinile şi picioarele datorită retenţiei apei, şi simţi furnicături şi înţepături la nivelul acestora? Află că acestea sunt simptomele comune ale unei circulaţii deficitară a sângelui.

Ţi se umfla mâinile şi picioarele datorită retenţiei apei, şi simţi furnicături şi înţepături la nivelul acestora? Află că acestea sunt simptomele comune ale unei circulaţii deficitară a sângelui.

Alte simptome sunt căderea părului, ameţeala, oboseala, durerile de cap sau problemele cu memoria, datorită faptului că nu există suficient flux de sânge la creier.

Ce este circulaţia sângelui şi de ce este atât de importantă?

Inima asigură circulaţia atât de necesară a sângelui, către toate părţile corpului. Prin acest proces este de fapt transportat prin vasele de sânge, oxigenul şi nutrienţii către fiecare celulă a corpului şi în acelaşi timp sunt eliminate deşeurile metabolice din organism.

Problemele încep atunci când fluxul de sânge devine limitat către anumite părți ale corpului. Deşi poate afecta orice parte a corpului, de obicei, oamenii resimt aceste simptome la degetele de la mâine sau picioare.

Ce afectează circulaţia sângelui?

Există mai mulţi factori care afectează circulaţia sângelui. Unul dintre ei este îmbătrânirea. Odată cu înaintarea în vârstă, arterele îşi pierd din elasticitate şi devin mai mici. Inima trebuie astfel să muncească mai mult pentru a împinge sângele prin vene şi rezultatul constă în scăderea fluxului de sânge în organism, în timp ce tensiunea arterială creşte.

Alte cauze comune sunt greutatea mare, lipsa de mişcare, fumatul, acumularea grăsimilor pe partea interioară a vaselor de sânge şi capilarelor (ce poate duce la hipertensiune arterială şi probleme cardiace).

Cum îmbunătăţim circulaţia sângelui în corp?

Iată câteva sfaturi și sugestii care te vor ajuta să îţi îmbunătăţi circulația sângelui:

1. Exerciţiile

Orice activitatea fizică este benefică pentru circulaţia sângelui. Găseşte ce tip de mişcare este pe placul tău şi profită de ea la maxim! Poţi opta la mersul pe jos, cu bicicletă, alergare, înot sau orice altceva îţi place, important este să te mişti cât mai mult. În cazul în care te confrunţi deja cu o circulaţie deficitară, începe prin a face la început câteva exerciţii uşoare şi treci treptat la ceva un pic mai dificil.

2. Stretchingul (Întinderea corpului)

Asigură-te că îţi întinzi corpul în fiecare oră sau că faci mici exerciţii timp de 3-5 minute. Acest sfat este foarte important în special pentru persoanele care lucrează la birou şi nu au obiceiul de a merge prea mult pe jos. Important este să nu rămâi prea mult într-o singură poziţie şi să iei pauze regulate de mişcare.

3. Masajul

Masajul, asemeni exerciţiilor, creşte circulaţia prin stimularea fluxului de sânge în zonă care este masată. Pentru un masaj eficient foloseşte uleiuri esenţiale diluate în uleiuri purtătoare (normale). Cele mai bune uleiuri esenţiale pentru circulaţie sunt: cel de rozmarin, chiparos, ghimbir şi mentă.

4. Mănâncă sănătos

Pentru o bună circulaţie încearcă să mănânci cât mai multe fructe, legume, cereale integrale, proteine slabe şi grăsimi sănătoase (găsite din abundenţă în uleiul de peşte, uleiul de măsline, nuci şi seminţe). Evită mâncarea procesată, alimentele bogate în zahăr şi sare şi mâncarea bogată în grăsimi nesănătoase. Alimentele picante (ardeiul iute, ceapa, usturoiul şi ghimbirul) sunt alte prietene ale sângelui, deoarece ajuta la creşterea temperaturii corpului, ce duce astfel la creşterea fluxului sanguin.

Rodia – fructul minune ce îţi curăţă arterele

5. Ginkgo biloba

Această plantă, consolideză memorie și îmbunătățește circulația sângelui prin deschiderea vaselor de sânge şi prin abilitatea de a face sânge mai puțin lipicios. Ginkgo este disponibil ca extract lichid, tablete, capsule sau frunze uscate pentru ceaiuri. Dacă luați deja medicamente pentru probleme circulatorii, consultați întotdeauna medicul dumneavoastră înainte de a lua orice remedii pe bază de plante.

6. Bea suficientă apă şi reduce consumul de cofeină şi alcool

Hidratarea este esențială pentru îndeplinirea funcțiilor de zi cu zi. Când bei suficientă apă, nivelul de oxigen crește în sânge, ceea ce duce la o mai bună circulație și îmbunătățirea stării generală de sănătate. Consumă zilnic între 8-10 pahare de apă. Este, de asemenea, benefic să reduci consumul de cafeină şi de alcool.

7. Hidroterapia

Apa caldă ajuta muşchii să se relaxeze, creşte circulaţia sângelui şi permite oxigenului să circule mult mai uşor prin organism. Poţi folosi şi un scrub pentru o mai bune stimulare. Este o idee bună să inhalezi aburul din timpul băii sau duşului, deoarece amelioreaza congestia nazală. În acest fel vei respira mai bine, îmbunătăţindu-ţi circulaţia sanguină şi încărcându-ţi sângele cu mai mult oxigen.

Sursa: healthyandnaturalworld.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Cum să prepari un must natural și delicios la blender De ce să bem must doar la culesul viilor, când putem să îl preparăm în orice zi și la blender? În acest fel putem beneficia mai mult timp de proprietățile multiple ale acestui suc delicios!
Cum să mănânci sănătos şi săţios de post Cine spune că trebuie să te înfometezi în perioada postului? Poţi mânca sănătos şi pe săturate, aşa că încearcă următoarele reţete, care sunt pur şi simplu delicioase!
Micul dejun – 3 greşeli alimentare care te îngraşă Evită aceste trei mari greşeli, consumă zilnic intre 8 şi 10 pahare cu apă, şi silueta ta îţi va mulţumi!
De ce este bine să bem apă cu lămâie în fiecare dimineaţă? Află care sunt principalele beneficii ale consumului zilnic de apă cu lămâie! De asemenea, vezi de ce este bine să faci acest lucru la prima oră.
Alimente ce combat nervozitatea Pentru a-şi îndeplini funcţiile creierul are nevoie de două substanţe: glucoza şi oxigen. Funcţiile superioare: gândirea, memoria şi autocontrolul, necesită însă mulţi alţi nutrienţi.
Tratamente cu uleiuri esenţiale pentru picioare şi glezne umflate Cine nu urăşte ca după o zi de muncă să primească drept "recompensă" nişte picioarele şi gleznele umflate? Din fericire uleiurile esenţiale ne sar în ajutor, aşa că încercaţi-le şi rezultatele vă vor ...
Reţetă delicioasă de îngheţată cu migdale şi banane Această îngheţată pe lângă faptul că se prepară rapid, este naturală şi absolut delicioasă, conţine doar 2 ingrediente: banane şi migdale.
Beneficiile consumului de pepene roşu Pepenele roșu este un adevărat izvor de sănătate, cu multiple beneficii ce încep de la prevenirea cancerului până la menținerea pielii cât mai frumoase.
Sănătatea din farfurie – Ce sunt fibrele și cum ne mențin ele sănătoși? Pe lângă faptul că ne ajută să slăbim sănătos, fibrele țin și bolile grave la distanță. Află care sunt alimentele cu cel mai mare conținut de fibre.
Cauzele principale ale senzaţiei permanente de foame Doar ce ai terminat de mâncat și simți că îți este din nou foame? Află aici care sunt principalele motive ale senzaţiei de foame.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *