Sanatate

Cum previn legumele crucifere apariția cancerului

Vezi ce legume fac parte din familia cruciferelor și ce legătură au acestea cu prevenția cumplitei maladii. Include-le și tu cât mai des în meniul zilnic!

Vezi ce legume fac parte din familia cruciferelor și ce legătură au acestea cu prevenția cumplitei maladii. Include-le și tu cât mai des în meniul zilnic!

Cancerul este una dintre cumplitele maladii care ne face să tremurăm doar la simpla  pronunțare. Din nefericire, observăm că această boală afectează tot mai mult copiii, lucru care ar trebui să ne dea serios de gândit! Nu cumva, la baza acestei boli se află de fapt și alimentația (pe lânga predispoziția genetică și viciile nesănătoase)? Răspunsul la această întrebare, este cu cu siguranță: da! Tocmai din acest motiv este de datoria noastră să ne informăm mai bine asupra alimentației zilnice. Pentru a începe o schimbare, în bine, a regimului alimentar, alege să consumi cât mai multe crucifere.

Legumele crucifere fac parte din familia botanică Cruciferae, și conțin o mare diversitate de substanțe fitochimice sulfurate. Aceste substanțe au puternice funcții anticancerigene, iar marele lor avantaj constă în faptul că nu se pierd prin gătire. Din famila cruciferelor: broccoli, conopida, varza și ridichiile sunt cele mai cunoscute pentru proprietățile lor de prevenire a apariție cancerului. Iată ce trebuie să știi despre aceste patru legume crucifere

Varza

Pe lângă faptul că este eficientă în prevenirea apariției cancerului, beneficiile verzei nu se opresc aici! Alte afecțiuni ținute la distanță cu ajutorul verzei sunt:

  • ulcerul – mai exact, sucul de varză are efect vindecător asupra ulcerelor gastrice și deudonale;
  • afecțiunile cardiovasculare – datorită conținutului crescut de potasiu și scăzut de sodiu;
  • obezitatea – conține 20-40 kcal/100g, exceptând varza de Bruxelles, care poate să conțină până la 43 kcal/100g;
  • osteoporoza și decalcificarea – conține aproape jumătate din conținutul de calciu găsit în lapte;
  • diabetul și scorbutul – datorită conținutului ridicat de vitamina C asemănător cu cel al portocalelor, și anume: 53 mg/100g.

Acest lucru se datorează cantității variate de nutrienți conținute de varză: proteine, fibre, vitamina B1, Niacina, vitamina B6, folați, vitamina C, calciu, magneziu, fosfor, fier, potasiu. Recent, au fost descoperite substanțe fitochimice, care se găsesc în fructe și legume (în cantități mari în crucifere) și care îndeplinesc un rol extrem de important în organism: previn apariția cancerului.

Broccoli

Broccoli-ul este o altă legumă crucifere extrem de importantă în lupta cu celulele canceroase. Nivelul ridicat de betacaroten (provitamina A), fibră, folați, vitamina C, vitamina E, magneziu, fosfor, potasiu și substanțe fitochimice, fac din broccoli, și din restul legumelor crucifere, un aliment cu o puternică funcție anticancerigenă, a cărei eficientă a fost deja demonstrată într-o serie întreagă de investigații științifice.

Broccoli-ul mai conține o cantitate considerabilă de sulforan. Acesta este un compus care stimulează enzimele și anihilează substanțele chimice care pot duce în cele din urmă la apariția cancerului. Mai mult, un studiu realizat recent de specialiștii Universității din Michigan, a demonstrat că broccoli-ul acționează și asupra celulelor stem canceroase (lucru extrem de important). Tipurile de cancer ținute la distanță cu ajutorul broccoli-ului sunt: cel de sân, de prostată și de vezică urinară. Alte afecțiuni ținute la distanță cu ajutorul acestei legume sunt: bolile coronariene, obezitatea și diabetul.

Conopida

Aceasta legumă cruciferă este considerată cea mai digerabilă varză. În ultimii an, o serie de studii științifice, au demonstrat eficiența substanțelor fitochimice deținute de varză. Astfel, persoanele care prezintă un risc ridicat de apariție a cancerului (datorită predispoziției genetice), și nu numai, trebuie să consume din belșug conopidă și alte legume crucifere. Persoanele care au fost deja diagnosticate cu o formă de cancer, trebuie să includă în dieta zilnică, legumele din familia cruciferelor.

Alte afecțiuni ținute la distanță cu ajutorul conopidei sunt:

  • bolile digestive (gastrită, ulcer, dispepsie);
  • bolile cardiovasculare (mai exact lipsa efectivă a grăsimilor, face din conopida unul dintre cele mai eficiente alimente de protejare a inimii și a întregului sistem circulator);
  • obezitatea și diabetul (conține doar 25kcal/100g, însă induce rapid o senzație de sațietate);
  • bolile renale (conopida este diuretică și depurativă).

Ridichea

Pe lângă faptul că ajută la prevenirea apariției cancerului, ridichea stimulează producția de bila, previne apariția de boli ale ficatului, reglează digestia lentă sau dificilă și este indicată în caz de sinuzită sau bronșită. Ridichea comună și cea chinezească, împiedică acțiunea radicalilor liberi și apariția mutațiilor celulare, care duc în cele din urmă la apariția cancerului.

Știai că toate verzele fac parte din familia botanica a cruciferelor și majoritatea sunt de fapt varietăți ale unei singure specii? Astfel varza de frunze (Collard), broccoli, conopida, varza albă, varza de Bruxelles, varza chinezească, varza roșie, gulia și varza creață de Milano (varza de Savoia) fac parte din familia verzei.

Dacă cele de mai sus te-au convins de beneficiile legumelor crucifere, nu mai sta pe gânduri și include-le cât mai des în alimentația zilnică! Este mai bine să previi decât să tratezi, și tocmai din acest motiv trebuie să alegi un regim de viața cât mai benefic organismului tău! Consumă cât mai des mâncare sănătoasă (încearcă să alegi legumele și fructele din surse cât mai sigure, organice) și nu uita de mișcare. Aceasta este combinația ideală pentru prevenirea cancerului și nu numai!

Sursă art: “Sănătatea prin alimentație, Dr. George Pamplona-Roger” & foto: pixabay.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Lipsa micului dejun duce la îngrăşare? Află tot ce trebuie să ştii despre importanţa micului dejun!
Top 3 băuturi care te ajută să obții un abdomen plat Ingredientele din aceste băuturi sunt cei mai mari inamici ai grăsimii de pe abdomen!
Ceaiuri răcoritoare ideale pentru zilele caniculare În ciuda faptului că trăiesc pe meleaguri extrem de călduroase, arabilor nu le lipsesc ceaiurile din rutina zilnică. Vezi de ce este bine să bei și tu ceai pe timp canicular!
Suc detoxifiant pentru ficat – o reţetă rapidă, simplă şi sănătoasă Învăţaţi cum să preparaţi acest suc pentru a vă proteja ficatul de acţiunea nocivă a tuturor toxinelor.
Știai că gutuia are peste 100 de proprietăți benefice pentru organism? Aceste fructe aromate ne ajută să slăbim, ne întăresc sistemul imunitar și astfel ne feresc de răcelile sezoniere. Însă lista numeroaselor beneficii nu se oprește aici!
Vitamina D – izvor de sănătate ce combate depresia? Studiile recent realizate au arătat că există o legătură directă între depresie şi deficienţa de vitamina D.
Remedii naturiste care te scapă de durerile menstruale Durerile menstruale te fac să te gândești cu înfrigurare la perioada delicată a lunii? Scapă de ele cu ajutorul remediilor oferite de natură!
Ce trebuie să mănânci ca să ai energie Lipsa de energie te sabotează şi nu te lasă să-ţi desfăşori activităţile? Iată care sunt alimentele care pun oboseala pe fugă!
Cum să mănânci sănătos şi săţios de post Cine spune că trebuie să te înfometezi în perioada postului? Poţi mânca sănătos şi pe săturate, aşa că încearcă următoarele reţete, care sunt pur şi simplu delicioase!
10 semne că ai lipsă de fier Poate nu ai făcut niciodată legătura între unghiile fragile şi lipsa de fier, însă află că este doar una dintre multiplele cauze ale acestei deficienţe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *