Sanatate

Cum previn legumele crucifere apariția cancerului

Vezi ce legume fac parte din familia cruciferelor și ce legătură au acestea cu prevenția cumplitei maladii. Include-le și tu cât mai des în meniul zilnic!

Vezi ce legume fac parte din familia cruciferelor și ce legătură au acestea cu prevenția cumplitei maladii. Include-le și tu cât mai des în meniul zilnic!

Cancerul este una dintre cumplitele maladii care ne face să tremurăm doar la simpla  pronunțare. Din nefericire, observăm că această boală afectează tot mai mult copiii, lucru care ar trebui să ne dea serios de gândit! Nu cumva, la baza acestei boli se află de fapt și alimentația (pe lânga predispoziția genetică și viciile nesănătoase)? Răspunsul la această întrebare, este cu cu siguranță: da! Tocmai din acest motiv este de datoria noastră să ne informăm mai bine asupra alimentației zilnice. Pentru a începe o schimbare, în bine, a regimului alimentar, alege să consumi cât mai multe crucifere.

Legumele crucifere fac parte din familia botanică Cruciferae, și conțin o mare diversitate de substanțe fitochimice sulfurate. Aceste substanțe au puternice funcții anticancerigene, iar marele lor avantaj constă în faptul că nu se pierd prin gătire. Din famila cruciferelor: broccoli, conopida, varza și ridichiile sunt cele mai cunoscute pentru proprietățile lor de prevenire a apariție cancerului. Iată ce trebuie să știi despre aceste patru legume crucifere

Varza

Pe lângă faptul că este eficientă în prevenirea apariției cancerului, beneficiile verzei nu se opresc aici! Alte afecțiuni ținute la distanță cu ajutorul verzei sunt:

  • ulcerul – mai exact, sucul de varză are efect vindecător asupra ulcerelor gastrice și deudonale;
  • afecțiunile cardiovasculare – datorită conținutului crescut de potasiu și scăzut de sodiu;
  • obezitatea – conține 20-40 kcal/100g, exceptând varza de Bruxelles, care poate să conțină până la 43 kcal/100g;
  • osteoporoza și decalcificarea – conține aproape jumătate din conținutul de calciu găsit în lapte;
  • diabetul și scorbutul – datorită conținutului ridicat de vitamina C asemănător cu cel al portocalelor, și anume: 53 mg/100g.

Acest lucru se datorează cantității variate de nutrienți conținute de varză: proteine, fibre, vitamina B1, Niacina, vitamina B6, folați, vitamina C, calciu, magneziu, fosfor, fier, potasiu. Recent, au fost descoperite substanțe fitochimice, care se găsesc în fructe și legume (în cantități mari în crucifere) și care îndeplinesc un rol extrem de important în organism: previn apariția cancerului.

Broccoli

Broccoli-ul este o altă legumă crucifere extrem de importantă în lupta cu celulele canceroase. Nivelul ridicat de betacaroten (provitamina A), fibră, folați, vitamina C, vitamina E, magneziu, fosfor, potasiu și substanțe fitochimice, fac din broccoli, și din restul legumelor crucifere, un aliment cu o puternică funcție anticancerigenă, a cărei eficientă a fost deja demonstrată într-o serie întreagă de investigații științifice.

Broccoli-ul mai conține o cantitate considerabilă de sulforan. Acesta este un compus care stimulează enzimele și anihilează substanțele chimice care pot duce în cele din urmă la apariția cancerului. Mai mult, un studiu realizat recent de specialiștii Universității din Michigan, a demonstrat că broccoli-ul acționează și asupra celulelor stem canceroase (lucru extrem de important). Tipurile de cancer ținute la distanță cu ajutorul broccoli-ului sunt: cel de sân, de prostată și de vezică urinară. Alte afecțiuni ținute la distanță cu ajutorul acestei legume sunt: bolile coronariene, obezitatea și diabetul.

Conopida

Aceasta legumă cruciferă este considerată cea mai digerabilă varză. În ultimii an, o serie de studii științifice, au demonstrat eficiența substanțelor fitochimice deținute de varză. Astfel, persoanele care prezintă un risc ridicat de apariție a cancerului (datorită predispoziției genetice), și nu numai, trebuie să consume din belșug conopidă și alte legume crucifere. Persoanele care au fost deja diagnosticate cu o formă de cancer, trebuie să includă în dieta zilnică, legumele din familia cruciferelor.

Alte afecțiuni ținute la distanță cu ajutorul conopidei sunt:

  • bolile digestive (gastrită, ulcer, dispepsie);
  • bolile cardiovasculare (mai exact lipsa efectivă a grăsimilor, face din conopida unul dintre cele mai eficiente alimente de protejare a inimii și a întregului sistem circulator);
  • obezitatea și diabetul (conține doar 25kcal/100g, însă induce rapid o senzație de sațietate);
  • bolile renale (conopida este diuretică și depurativă).

Ridichea

Pe lângă faptul că ajută la prevenirea apariției cancerului, ridichea stimulează producția de bila, previne apariția de boli ale ficatului, reglează digestia lentă sau dificilă și este indicată în caz de sinuzită sau bronșită. Ridichea comună și cea chinezească, împiedică acțiunea radicalilor liberi și apariția mutațiilor celulare, care duc în cele din urmă la apariția cancerului.

Știai că toate verzele fac parte din familia botanica a cruciferelor și majoritatea sunt de fapt varietăți ale unei singure specii? Astfel varza de frunze (Collard), broccoli, conopida, varza albă, varza de Bruxelles, varza chinezească, varza roșie, gulia și varza creață de Milano (varza de Savoia) fac parte din familia verzei.

Dacă cele de mai sus te-au convins de beneficiile legumelor crucifere, nu mai sta pe gânduri și include-le cât mai des în alimentația zilnică! Este mai bine să previi decât să tratezi, și tocmai din acest motiv trebuie să alegi un regim de viața cât mai benefic organismului tău! Consumă cât mai des mâncare sănătoasă (încearcă să alegi legumele și fructele din surse cât mai sigure, organice) și nu uita de mișcare. Aceasta este combinația ideală pentru prevenirea cancerului și nu numai!

Sursă art: “Sănătatea prin alimentație, Dr. George Pamplona-Roger” & foto: pixabay.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Semne ce îţi arată că suferi de stres – Partea I Stiai ca durerile menstruale si sangerarea gingiilor pot fi cauzate si de stres?
Beneficiile consumului de pepene roşu Pepenele roșu este un adevărat izvor de sănătate, cu multiple beneficii ce încep de la prevenirea cancerului până la menținerea pielii cât mai frumoase.
7 modalităţi de îmbunătăţire a funcţiei ficatului La baza unei bune funcţionari a ficatului stau detoxifierea si consumul de legume crucifere. Ce sunt însă aceste legume crucifere şi cum ne ajută ele ficatul?
Afinele – aceste mici bobiţe sunt sănătate curată pentru organismul tău Le găsești din abundență în piețe și marketuri, așa că nu mai sta pe gânduri și consumă cât mai multe! Află care sunt multiplele beneficii ale afinelor, care înving cu mult antibioticele și chiar trat...
Alimente ce combat nervozitatea Pentru a-şi îndeplini funcţiile creierul are nevoie de două substanţe: glucoza şi oxigen. Funcţiile superioare: gândirea, memoria şi autocontrolul, necesită însă mulţi alţi nutrienţi.
Semne ce îţi arată că suferi de stres – Partea II Aşa cum am promis în articolul precedent, vom continua cu următoarele 5 semne prin care se manifestă stresul:
Află aici la ce se referă de fapt mâncatul sănătos Peste tot auzi vorbindu-se despre cât de benefic este mâncatul sănătos, însă tu ştii la ce se referă de fapt acest regim alimentar?
Lista alimentelor care topesc zaharurile din corp Nivelul crescut al zahărului în sânge cauzează cea mai frecventă boală: diabetul. Ai grijă ca tot ce pui în farfurie să îţi bucure şi organismul, nu doar gustul.
5 surse excelente de fier contra anemiei Anemia îţi afectează viaţa, mai ales dacă eşti o persoană activă. Oboseala, lipsa de concentrare şi stările de irascibilitate cauzate de aceasta, îşi spun cuvântul şi nu mai reuşeşti să îţi desfăşori ...
7 plante și condimente ce te scapă de stres și îți îmbunătățesc funcţiile creierului Farmacia naturii îți oferă niște plante și condimente numai bune pentru sănătatea ta. Profită din plin de ele!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *