Sanatate

Cei 5 paşi ai autoexaminării sânului

Este esenţial să cunoaşteţi aceşti cinci paşi, deoarece pot demasca posibila existenţă a cancerului de sân.

Este esenţial să cunoaşteţi aceşti cinci paşi, deoarece pot demasca posibila existenţă a cancerului de sân.

Cancerul de sân reprezintă cel mai frecvent tip de cancer la femei şi din păcate incidenţa lui este în creştere. Anual, pe tot globul, mai mult de 700. 000 de femei mor din cauza acestei boli şi conform estimărilor încă 8-9 % din femei vor dezvolta cancer de sân pe parcursul vieţii.

În ciuda progresului şi a avansării tratamentelor, cancerul de sân încă reprezintă principala cauză a decesului la femei. Diagnosticarea precoce a acestuia, reprezintă singura şansă de supravieţuire, însă multe femei, mai ales în România, îşi neglijează sănătatea şi ajung prea târziu la medic.

Autoexaminarea sânilor se face în prima săptămână după menstruaţie, adică la 7-10 zile de la începerea menstruaţiei sau la 3 zile după terminarea acesteia, deoarece în această perioadă stimularea hormonală a sânilor este mică.

Videoclip emoţionant – gestul de solidaritate al unor femei pentru prietena lor bolnavă de cancer la sân

O organizaţie nonprofit a cancerului de sân, ne vine în ajutor cu cele mai complete informaţii despre această boală şi ne prezintă pe site-ul său, principalii cinci paşi ai unei autoexaminării corecte a sânilor:

Pasul I

www.breastcancer.org

www.breastcancer.org

Primul pas consta în privitul sânilor în oglindă, ţinând umerii drepţi şi mâinile pe şolduri. În continuare, trebuie să urmăreşti dacă:

  • sânii au dimensiunea, forma şi culoarea lor obişnuită;
  • sânii sunt uniformi, fără deformări şi umflături vizibile;

Dacă vedeți în schimb oricare dintre următoarele modificări, trebuie să vă prezentaţi la medic:

  • pielea sânilor prezintă pigmentari în jurul mamelonului (devine maronie);
  • pielea prezintă o adâncitură sau prezintă acel aspect de „coajă de portocală”;
  • dacă mamelonul se înfunda, devine retractil şi nu aveţi această caracteristică după naştere;
  • mamelonul se descuamează, este foarte uscat, îşi schimba formă sau culoarea, devenind mai pigmentat;
  • aveţi roşeaţa sau erupţii cutanate, însoţite de mâncărimi şi dureri

Pasul II

www.breastcancer.org

www.breastcancer.org

Acum ridică braţele şi uită-te după aceleaşi modificări descrise la primul pas.

Pasul III

Uită-te dacă apar secreţii apoase, lăptoase, gălbui său sânge, la nivelul unuia sau ambelor mameloane. Aceste secreţii pot apărea pur şi simplu sau prin strângerea mamelonului.

Pasul IV

www.breastcancer.org

www.breastcancer.org

În poziţie culcată, du-ţi unul din braţe la ceafă, iar cu celălalt palpează-ţi sânul de pe partea cu braţul ridicat. Foloseşte mişcări ferme, uniforme şi de presiuni ascendente ( de la uşoare, la medii şi ferme, pentru a simţi toate ţesuturile). Începe palparea în cercuri concentrice de la marginea exterioară a sânului până la mamelon, inclusiv. Nu neglija zona axilei deoarece şi în această zonă se pot dezvolta ganglioni. Aveţi grijă să acoperiţi toată aria sânilor: de la clavicula până la partea superioară a abdomenului, şi dintr-o pare în alta, de la stern la axilă.

Pasul V

www.breastcancer.org

www.breastcancer.org

Ultimul pas consta în autoexaminarea sânilor în timp ce stai în picioare sau aşezată. Palparea se face mai pe pielea umedă şi alunecoasă, aşa că poţi aplica această metodă sub duş. Acoperă toată zona sânilor prin mişcările descrise la pasul 4.

Surse:

  • www.breastcancer.org
  • www.roche.ro
  • healthy.kudika.ro

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

8 exerciții ce te vor scăpa de grăsimea abdominală – videoclip Acest set de exerciții durează doar 10 minute, însă rezultatele obținute de pe urma lui sunt excelente!
Semne ce îţi arată că suferi de stres – Partea II Aşa cum am promis în articolul precedent, vom continua cu următoarele 5 semne prin care se manifestă stresul:
Slăbire, slăbire şi iar slăbire! Dar de unde atâta slăbire? O femeie poate fi considerată frumoasă chiar dacă nu are trup de model! Eu spun NU dietelor restrictive, promovez sănătatea şi încurajez toate femeile (indiferent de greutate) să simtă bine în pielea ...
6 beneficii ale consumului moderat de cafea Cafeaua...cine nu adoră această licoare magică? Odată servită, te vrăjeşte şi nu ai cum să o mai înlături din viaţa ta. Imaginează-ţi cât de monoton ar arăta lumea fără cafea!
Ştiai că ceaiul de coji de nucă îţi tratează rapid răceală? Dar acestea nu sunt singurele beneficii. Învaţă cum să-ţi prepari şi tu câteva leacuri bătrâneşti pe bază de coji de nucă!
Cum să previi depresia în mod natural Chiar dacă simți că nu mai ai forțe și stările de depresie te doboră, ridică-te și dă dovadă de curaj și ambiție, învingându-le!
Cum să mănânci sănătos şi săţios de post Cine spune că trebuie să te înfometezi în perioada postului? Poţi mânca sănătos şi pe săturate, aşa că încearcă următoarele reţete, care sunt pur şi simplu delicioase!
Suc natural pentru îmbunătățirea digestiei Nu stai prea bine la capitolul digestie? Următorul smoothie verde te va ajuta să-ți refaci flora intestinală și să te bucuri de un tranzit normal.
Cele mai bune rețete de smoothie-uri detoxifiante După Sărbători, smoothie-urile sunt ca o gură proaspătă de aer. Încearcă și tu următoarele patru rețete!
7 modalităţi de îmbunătăţire a funcţiei ficatului La baza unei bune funcţionari a ficatului stau detoxifierea si consumul de legume crucifere. Ce sunt însă aceste legume crucifere şi cum ne ajută ele ficatul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *