Sanatate

Ce trebuie să mănânci ca să ai energie

Lipsa de energie te sabotează şi nu te lasă să-ţi desfăşori activităţile? Iată care sunt alimentele care pun oboseala pe fugă!

Lipsa de energie te sabotează şi nu te lasă să-ţi desfăşori activităţile? Iată care sunt alimentele care pun oboseala pe fugă!

Lipsa de energie se manifestă printr-o slăbiciune fizică produsă de acele activități fizice normale care în mod normal nu ar trebui să te epuizeze. Chiar dacă mulți nu îi acordă o importanță sporită, lipsa de energie este una dintre cele mai frecvente tulburări ale sănătății, fiind cunoscută sub diferite nume: oboseala, astenie, surmenaj sau epuizare fizică.

Cauzele lipsei de energie

Înainte de a începe enumerarea celor mai indicate alimente în caz de lipsa de energie, se impune a enumera cauzele apariției acesteia. Este mai bine să tratăm cauza și abia apoi efectul. Tulburările hormonale, cele respiratorii, cardiace, stresul, astenia și depresia sunt unele dintre principalele cauze ale apariției epuizării. La fel de vinovate de apariția acesteia pot fi și infecțiile, cele acute (gripă sau răceală), sau cele cronice (tuberculoză).

Alimente ce dau energie

Atunci când alegi să mănânci preponderant alimente rafinate sau procesate, rezervele de anumite nutrienți (întâlnite doar în fructe și legume proaspete), de exemplu vitamina C, ajung să se epuizeze la maximum. O alimentație bazată mai mult pe alimente de origine vegetală și gătite cât mai simplu îi oferă organismului putere și rezistență, și ne ajută să luptăm mai ușor cu stările de oboseală. Iată topul alimentelor ce te energizeză:

Germenii de grâu

Fiecare sută de grame de germeni de grâu (cu aproximație 10 linguri) acoperă Doza Zilnică Recomandată de vitamina B1, folati, vitamina E, fosfor și mangan necesară corpului nostru. Dacă vei alege să consumi între două și patru linguri de germeni de grâu la micul dejun, vei avea parte de o zi plină de energie.

Susanul

Semințele de susan sunt recomandate în cazurile de covalescenţă, lipsă de energie, slăbiciune, oboseală datorată efortului fizic sau intelectual, și ajută la combaterea cu succes a durerilor de cap și la întărirea sistemului imunitar.

Lăptișorul de matcă

Pe lângă faptul că este excelent împotriva stresului, lăptișorul de matca, prin conținutul ridicat de vitamine și aminoacizi, poate să redea corpului toată energia și vitalitatea de care are nevoie. Acesta este indicat în special pentru persoanele cu un sistem imunitar slăbit.

Polenul

Polenul este un alt aliment care te scapă de oboseală și îți redă cheful de viață. Acesta trebuie administrat cu precauție, mai ales că există persoane care suferă de alergii.

Strugurii

Pe lângă faptul că îți dau energie, strugurii îți protejează inima, te scapă de anemie, reglează nivelul de colesterol, reglează disfuncțiile intestinale, pe cele renale și tine la distanță cancerul (datorită conținutului crescut de resveratrol).

Caisele

Pe lângă faptul că dau strălucire și frumusețe ochilor, caisele sunt indicate în toate cazurile de epuizare, tulburări ale sistemului nervos, anemie sau boli ale pielii.

Dracila

Prepară-ți infuzie dintr-o mână de frunze sau flori uscate de dracilă, peste care toarnă 500 ml apa de apă clocotită. În acest fel îți vei îmbunătății circulația sângelui, lucru esențial în combaterea oboselii cronice.

La fel de eficiente sunt și ghimbirul, ginsengul, ginkgo și lista nu se oprește aici. Tu ce trucuri folosești pentru a-ți reda energia? Împărtășește-le cu noi! Nu se știe niciodată cine va avea nevoie de ele.

Sursă articol: „Sănătatea prin alimentație”, dr. George Pamplona-Roger si foto: i1.wp.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

10 utilizări nebănuite ale usturoiului În cele ce urmează voi enumera 10 utilizări mai mult sau mai puţin obişnuite ale usturoiului:
Remedii naturale pentru respirația urât mirositoare Respirația urât mirositoare sau halena este o problemă care ne dă bătăi de cap și ne face să ne fie rușine să mai vorbim. Remediile naturale îi vin însă de hac! Iată care sunt acestea!
De ce este bine să mănânci leurdă Leurda este fără îndoială una dintre cele mai benefice plante ale primăverii, datorită conținutului ridicat de vitamine și minerale. Consum-o și tu pentru a avea o sănătate de fier!
Sucul de afine – rețete simple, rezultate maxime Știai că aceste sucuri pe lângă faptul că sunt delicioase și foarte ușor de preparat îți mențin inima, ficatul, rinichii și ochii sănătoși?
Alimente ce îţi accelerează metabolismul şi te ajută să slăbeşti Vezi care sunt alimentele cu puternică funcţie de accelerare a metabolismul ce te ajută să arzi caloriile de fiecare dată când le consumi.
Care este importanţa micului dejun Vrei să ai parte de o zi plină de reușite? Atunci nu sari peste micul dejun! Energia pe care ți-o dă cea mai importantă masă a zilei este secretul oricărei zi de succes!
Pepenele galben – o adevărată sursă de apă vie Îl cumperi zilnic din piețe și marketuri pentru că suntem în plin sezon. Îți place mirosul parfumat și gustul dulce al acestuia, însă te-ai gândit vreodată la beneficiile pe care ți le oferă?...
Află aici la ce se referă de fapt mâncatul sănătos Peste tot auzi vorbindu-se despre cât de benefic este mâncatul sănătos, însă tu ştii la ce se referă de fapt acest regim alimentar?
10 semne că ai lipsă de fier Poate nu ai făcut niciodată legătura între unghiile fragile şi lipsa de fier, însă află că este doar una dintre multiplele cauze ale acestei deficienţe.
Dr. Oz: Armele secrete de combatere a celulitei Dacă ai încercat toate metodele de combatere a celulitei şi nu ai obţinut rezultatele dorite, nu trebuie să îţi pierzi speranţa. Dr. Oz sustine ca există numeroase puternice arme, ce te pot ajuta să c...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *