Sanatate

Ce faci când dietele nu dau rezultatele dorite

Ai încercat toate dietele „la modă”: Rina, Dukan, Ketogenică sau altele cu denumiri care mai de care mai pompoase, însă toate au dat greș? Ce ai spune de dieta regimului de viață sănătos?

Ai încercat toate dietele "la modă": Rina, Dukan, Ketogenică sau altele cu denumiri care mai de care mai pompoase, însă toate au dat greș? Ce ai spune de dieta regimului de viață sănătos?

Asistăm tot mai des la apariția unor diete care se vor a fi rapide și revoluționare, menite astfel să ne scape de kilogramele în plus. Se mai naște câte o „vedetă” peste noapte care ne dezvăluie marele secret al slăbirii ei spectaculoase, și astfel nu ne vine să credem cum reușesc ele să slăbească și noi nu. Te-ai întrebat vreodată cât adevăr și câtă strategie de marketing, menită să crească audiențele și vizitele pe site-uri, se află de fapt în spatele acestor povești?

Dacă nu, atunci ai face bine să nu te mai lași chiar atât de ușor impresionată și să-ți pui sănătatea pe primul loc, pentru că da, sunt anumite diete și „sfaturi” care îți pot face mai mult rău decât bine! Să zicem că ai reușit să reușești să slăbești după o dietă drastică, ce s-a întâmplat după ce ai renunțat la ea? Nu cumva a apărut efectul de yo-yo și te-ai îngrășat la loc sau chiar mai mult? Eu cred că da, deoarece altfel nu mai accesai acest articol. Și din nefericire nu ești singura care trece prin astfel de momente frustrante (și pe bună dreptate). În ciuda faptului că ai voință nu reușești să ajungi la greutatea dorită.

Consultă sfatul unui specialist

Un medic nutriționist te poate ajuta foarte mult în această privință, deoarece el îți va face un plan de alimentație potrivit necesitaților corpului tău. Acesta este principalul motiv pentru care dietele nu dau aceleași rezultate, deoarece suntem diferiți și ceea ce mie îmi face bine, poate ție îți face rău. Așadar, ia-ți inima în dinți și mergi la un specialist.

Ce faci dacă nu ai bani să mergi la specialist

Din nefericire sunt multe persoane care nu își permit astfel de păreri avizate. Asta nu înseamnă că ele nu au nicio șansă de reușită. Pentru acestea cel mai bine este să încerce să-și schimbe singure regimul alimentar într-unul mai sănătos.

Cum îmi pot schimba regimul alimentar într-unul mai sănătos?

Pentru cele mai bune rezultate trebuie să asculți semnalele pe care ți le dă corpul tău. Este imposibil să nu îți dai seama când ceva merge bine sau nu. Dacă ești o persoană căreia îi plac dulciurile nu vei reuși niciodată să renunți brusc la ele. Poate vei face acest lucru în timpul unei diete, după care nu vei mai rezista tentațiilor și vei începe din nou să le consumi. Iată ce trebuie să faci în acest caz:

  • învață să reduci porția de mâncare sau de dulciuri. Dacă îți place să mănânci chiar și câte o jumătate de ciocolată ce ai zice să o mai împarți încă o dată la doi? Şi apoi la doi?
  • acordă o importanță sporită timpului la care te decizi să consumi dulciuri. Cel mai indicat este să iei astfel de gustări în timpul gustărilor, adică între mese și niciodată seara. Chiar dacă atunci tentațiile sunt cele mai mari, gândește-te că ți-ai consumat porția zilnică de dulce și a fost suficient.
  • încearcă să înlocuiești produsele rafinate cu dulciuri mai sănătoase. Următorul pas este să înlocuiești treptat zahărul cu mierea, apoi cu ștevia sau cu siropul de agave, ciocolata normală cu cea amăruie cu minim 80 % cacao și exemplele pot continua. Ce ai spune să îți faci o farfurioară cu „ceva dulce” în care să îți pui o brioșe și restul să o completezi cu migdale, curmale, caise și smochine uscate? Dacă ai reuși să scoți treptat brioșă din ecuație ar fi și mai bine.
  • consumă mai multe fructe și legume.

Învață să faci pași mici dar definitivi în schimbarea stilului tău de viață

Așadar, în această etapă trebuie să te gândești că ești asemeni unui bebeluș care învață să pășească pentru prima dată. Deși, la început, poate nu te vei simți prea sigură pe ceea ce faci, vei vedea că schimbarea va fi una de lungă durată. Nu te impacienta dacă nu observi rezultate atât de rapide ca în cazul dietelor, deoarece tu vei reuși să slăbești sănătos și să îți menții apoi această greutate. Iată de ce trebuie să mai ții cont:

  • acordă o mare importanță consumului de apă. Bea minim 8 pahare cu apă pe zi!
  • învață să nu sari peste micul dejun, care trebuie să fie cea mai importantă masă a zilei. La cină nu consuma mâncăruri grele ci mai degeaba ceva mai light.
  • nu renunța complet la micile plăceri nevinovate (doar micşorează-le porțiile). Imaginează-ți că ești o vrăbiuță care alege câte puțin din fiecare. În acest fel creierul tău nu va simți că îl privezi de ceva și vei reuși să îl păcălești frumos.
  • încearcă să faci mai multă mișcare. Dacă nu vei combina sfaturile de mai sus cu cele minim 30 de minute de mișcare zilnice, nu vei ajunge nicăieri. Așadar, apucă-te de treabă! Poți de exemplu să îţi asculţi melodiile preferate și să dansezi de mama focului prin casă. Cine spune că trebuie să mergi neapărat la sală sau să alergi prin parc, pentru a face mișcare? Chiar și aspiratul mai alert prin casă se consideră mișcare. Vă dați seama ce reacție ar avea cineva, dacă v-ar vedea asemeni lui Freddie Mercury aspirând, cântând și dansând prin casă? 😀
  • mănâncă încet pentru a putea să mesteci suficient de bine hrană. În acest fel vei evita să îți mai dorești o porție extra, deoarece senzația de sațietate va avea timp să-și facă simțită prezenţa.
    Pont: pentru a mânca mai puţin şi încet foloseşte beţe chinezeşti.

Așadar, dieta cea mai bună este cea a stilului de viață sănătos! Învață să-ți descoperi singură care sunt excesele din viața ta, și diminuează-le considerabil. Nu renunța definitiv la ceva la care știi că te vei întoarce mai târziu cu o poftă însutită! Nu încerca să te minți singură!

Foto: Pixabay.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Metode eficiente de tratare a arsurilor solare Așa cum știm cu toții prevenirea este cea mai bună metodă, însă dacă din prea multă dorința de a căpăta un bronz rapid, ai uitat de loțiunea de protecție și de orarul indicat de expunere la soare, fol...
Alimente ce combat nervozitatea Pentru a-şi îndeplini funcţiile creierul are nevoie de două substanţe: glucoza şi oxigen. Funcţiile superioare: gândirea, memoria şi autocontrolul, necesită însă mulţi alţi nutrienţi.
Remedii naturale pentru respirația urât mirositoare Respirația urât mirositoare sau halena este o problemă care ne dă bătăi de cap și ne face să ne fie rușine să mai vorbim. Remediile naturale îi vin însă de hac! Iată care sunt acestea!
De ce este bine să mâncăm căpșuni Căpșunile sunt cele mai antioxidante fructe și sunt recomandate mai ales pentru persoanele care au probleme cu circulația sângelui. Lista beneficiilor nu se oprește însă aici!
Care este dieta recomandată pentru o inimă sănătoasă Cine spune că micile schimbări în bine nu pot aduce mari beneficii organismului nostru?
Suc detoxifiant pentru ficat – o reţetă rapidă, simplă şi sănătoasă Învăţaţi cum să preparaţi acest suc pentru a vă proteja ficatul de acţiunea nocivă a tuturor toxinelor.
Reţetă delicioasă de îngheţată cu migdale şi banane Această îngheţată pe lângă faptul că se prepară rapid, este naturală şi absolut delicioasă, conţine doar 2 ingrediente: banane şi migdale.
7 plante și condimente ce te scapă de stres și îți îmbunătățesc funcţiile creierului Farmacia naturii îți oferă niște plante și condimente numai bune pentru sănătatea ta. Profită din plin de ele!
Cum să îţi îmbunătăţeşti circulaţia sângelui Ţi se umfla mâinile şi picioarele datorită retenţiei apei, şi simţi furnicături şi înţepături la nivelul acestora? Află că acestea sunt simptomele comune ale unei circulaţii deficitară a sângelui....
Beneficiile aloei vera – cum se foloseşte în tratarea diverselor afecţiuni Ulcerul duodenal, hepatita, diabetul şi depresia, acestea reprezintă doar câteva dintre afecţiunile tratate cu ajutorul aloei vera.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *