Sanatate

Care este dieta recomandată pentru o inimă sănătoasă

Cine spune că micile schimbări în bine nu pot aduce mari beneficii organismului nostru?

Cine spune că micile schimbări în bine nu pot aduce mari beneficii organismului nostru?

Inima este fără îndoială cel mai fascinant organ al corpului uman. În ciuda faptului că o bombardam în fiecare zi cu stres, alcool, tutun, mâncare nesănătoasă, ea își face datoria și bate…Oare cât de pregătiți suntem pentru momentul în care aceasta va decide să se oprească? În ciuda faptului că avem tendința de a ne crede de fier, sunt momente în viață în care tot universul nostru se poate nărui în câteva secunde, iar un motiv al acestui colaps îl poate reprezenta atacul de cord.

Despre dieta recomandată de medici pentru a avea o inimă cât mai sănătoasă s-a tot vorbit, însă nu strică niciodată o reamintire a acesteia. Iată cum sună aceasta:

  • pentru o inimă sănătoasă (și nu numai) trebuie să reducem consumul de sare, zahăr și grăsimi;
  • alcoolul și tutunul nu sunt prieteni ai cordului, așa că trebuie să îi scoatem din ecuație;
  • pe de altă parte, fructele proaspete sunt aliați de încredere în lupta cu bolile cardio-vasculare, așa că trebuie să avem grijă să le includem cât mai des în dieta zilnică;
  • să nu uităm de legume. Consumul de minim două sau trei porții de legume pe săptămână reduce considerabil apariția bolilor cardio-vasculare;
  • înlocuirea pâinii albe și a pastelor din faină rafinată, cu produse preparate din faină integrală reprezintă un alt beneficiu pe care îl poți aduce și tu inimii tale;
  • să nu uităm nici de cele 30 de minute de mișcare zilnică. Dacă se vor transforma în minim 40 de minute (repetate de trei ori pe săptămână) este la fel de bine. Important este să avem suficientă voință!

În încheiere dorim să subliniem că o dietă bazată pe nuci, fructe, legume, leguminoase, semințe oleaginoase, cereale integrale, preparate cât mai simplu și natural, are cele mai bune rezultate în prevenirea atacului de cord. Fructele și legumele sunt baza oricărei diete sănătoase, așa că alege să le consumi și tu în fiecare zi. Încearcă să găsești surse cât mai sigure de aprovizionare (pentru a evita pesticidele) și vei vedea că bolile inimii te vor ocoli mult timp!

Sursă articol: „Sănătatea prin alimentație”, Dr. George Pamplona-Roger.
Sursă foto: Pixabay.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

RelatedPost

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *