Sanatate

Beneficiile vitaminei C pentru organism

Este cea mai populară dintre vitamine, însă îşi merită acest renume datorită numeroaselor beneficii pe care le oferă organismului.

Este cea mai populară dintre vitamine, însă îşi merită acest renume datorită numeroaselor beneficii pe care le oferă organismului.

Evoluţia noastră ca şi specie ne-a adus atât beneficii cât şi dezavantaje. Printre minusuri putem enumera incapacitatea corpului de a-şi produce singur această vitamină, şi astfel este nevoit să o preia din exterior. Acest lucru trebuie să se întâmple zilnic, deoarece vitamina C nu se depozitează de pe o zi pe alta.
Doza zilnică de vitamina C necesară unui adult este de 60-100 mg. Fumătorii trebuie să mai adauge la această cantitate 20 mg.

Corpul nostru are nevoie de vitamina C, deoarece:

  • prin ea se produce colagenul, ce face parte din componenţa tuturor ţesuturilor conjunctive;
  • protejează sistemul nervos, deoarece este implicată în sinteza: dopaminei, adrenalinei, noradrenalinei, şi norepinefrina (previn stările de depresie);
  • este unul dintre cele mai puternice antioxidante cu funcţia de diminuare a efectelor produse de radicalii liberi asupra organismului;
  • menţine stabil numărul globulelor albe din sânge;
  • scade riscul de apariţie a cancerului;
  • stimulează producerea interferonului, cu funcţie antiinfecţioasa ce întăreşte sistemul imunitar;
  • ajută la sinteza hormonilor glandelor suprarenale;
  • echilibrează tensiunea arterială şi astfel tine la distanţă bolile cardiovasculare;
  • are un rol important în asimilarea fierului , potasiului şi a calciului.
  • Aşa cum este firesc, vitamina C prezintă şi un dezavantaj. Acesta consta în sensibilitatea la temperaturi înalte şi la razele UV. Pentru a nu-şi pierde calităţile, se recomandă consumarea legumelor bogate în vitamina C, sub forma crudă sau ca supe. Broccoli este cel mai rezistent din acest punct de vedere, păstrându-şi după gătire cea mai mare cantitate de vitamina C.

Există vreo diferenţă între vitamina C naturală şi cea obţinută pe cale de laborator?

Între cele două, nu există nici o diferenţă de structură chimică. În schimb vitamina C obţinută pe cale naturală, nu vine niciodată singură la pachet, ci este însoţită de: alte vitamine, fibre şi minerale.

Care sunt fructele şi legumele bogate în vitamina C?

Pe primul loc se situează fructele de pădure, Pe lângă gustul delicios, acestea abundă de vitamina C şi prezintă un puternic efect întăritor şi detoxifiant. Se pot consuma proaspete (apar la sfârşitul verii), dar se mai întâlnesc şi în marketul pe tot restul anului, congelate sau proaspete.

Lista cu principalele fructe şi legume bogate în vitamina C, conţine:

FRUCTE – kiwi, limete, portocale, coacăze, lămâi, clementine, mandarine, cătină, mineole, căpşuni, mango, pepene galben, ananas, măr, struguri, piersici, măr, mineole.

FRUCTE EXOTICE: acerola, camu camu, jujuba, amla, guava, loganberry, papaia, pawpaw, fructul pasiunii, rodia.

LEGUME – broccoli, ardei iute, spanac, conopida, varza, roşii, castravete, sfecla, morcov, vânătă, salată verde.

Sursă: art. Sănătatea de azi – „Miraculoasa vitamina C” + foto

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Cei 5 paşi ai autoexaminării sânului Este esenţial să cunoaşteţi aceşti cinci paşi, deoarece pot demasca posibila existenţă a cancerului de sân.
Horoscop săptămânal: 9-15 februarie 2015 Romantismul este la putere, mulți nativi alegând să facă marele pas. Află ce îți rezervă astrele în această săptămână!
De ce este bine să mănânci salată verde Știai că salata verde calmează nervii și induce rapid o senzație de sațietate? Însă, beneficiile acesteia nu se opresc aici! Află tot ce trebuie să știi despre salata verde.
De ce este bine să mănânci semințe de floarea-soarelui Modestele semințe de floarea-soarelui combat cu succes arterioscleroza, însă lista beneficiilor acestora continuă. Află la ce mai sunt bune!
Cum să facem față mai ușor caniculei Pentru a nu vă expune pericolelor cauzate de temperaturile extreme din aceste zile, respectați sfaturile date de specialiști.
Află ce plante vindecă abcesele dentare Cu toții am suferit la un moment dat din pricina unui abces dentar, așa că această informație îți va fi de mare folos pe viitor.
Dr. Oz: Armele secrete de combatere a celulitei Dacă ai încercat toate metodele de combatere a celulitei şi nu ai obţinut rezultatele dorite, nu trebuie să îţi pierzi speranţa. Dr. Oz sustine ca există numeroase puternice arme, ce te pot ajuta să c...
Cele mai bune rețete de smoothie-uri detoxifiante După Sărbători, smoothie-urile sunt ca o gură proaspătă de aer. Încearcă și tu următoarele patru rețete!
7 situaţii în care câştigi timp dar îţi afectezi sănătatea Eşti pe fugă? De cele mai multe ori sari peste nişte obiceiuri doar ca să fii gata la timp? Te gândeşti că nu e mare lucru, dar tu ştii cât de rău îţi faci?
Multiplele beneficii ale consumului de caise Suntem în plin sezon, așa că de ce să nu profităm din plin de numeroasele beneficii ale acestora? Află de ce este bine să consumi caise.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *