Sanatate

Alimente ce combat nervozitatea

Pentru a-şi îndeplini funcţiile creierul are nevoie de două substanţe: glucoza şi oxigen. Funcţiile superioare: gândirea, memoria şi autocontrolul, necesită însă mulţi alţi nutrienţi.

Pentru a-şi îndeplini funcţiile creierul are nevoie de două substanţe: glucoza şi oxigen. Funcţiile superioare: gândirea, memoria şi autocontrolul, necesită însă mulţi alţi nutrienţi.

Vitamina B are cea mai mare importanţă în funcţionarea sănătoasă a sistemului nervos şi a creierului. Lipsa vitaminei B1, de exemplu, duce la apariţia iritabilităţii şi a depresiei, iar lipsa de vitamina B6 produce nervozitate şi oboseală.

Mineralele influenţează în mod direct activitatea neuronilor, şi astfel carenţele de magneziu duc la anxietate şi nervozitate.

Acizii graşi nesaturaţi – întâlniţi în nuci şi seminţe oleaginoase, sunt vitale pentru dezvoltarea sistemului nervos şi a creierului la copii.

În schimb, consumul excesiv de zahăr şi aditivi, afectează sistemul nervos şi comportamentul într-un mod negativ.

Ce este nervozitatea de fapt?

Prin nervozitate se înţelege reacţionarea disproporţionată a sistemului nervos la un stimul normal, atunci când se găseşte într-o stare de excitaţie sau de iritaţie.

Care sunt cauzele apariţiei nervozităţii?

Cauzele apariţiei nervozităţii sunt multiple: tutunul, băuturile alcoolice, cafeaua sau alte băuturi excitante.

Tratamentul nervozităţii

Acum că am aflat ce este nervozitatea şi din ce cauze apare, în cele ce urmează vă voi prezenta nişte obiceiuri sănătoase, care în combinaţie cu alimentele potrivite vor da nişte rezultate excelente:

  • Încercaţi să nu săriţi peste micul dejun, pentru a evita hipoglicemia, ce se manifestă în general pe la jumătatea dimineţii şi duce la apariţia iritabilităţii şi a nervozităţii.
  • Luaţi masa la ore regulate, pentru a preveni căderile bruşte ale glucozei;
  • Pentru a preveni nervozitatea trebuie să dormiţi regulat şi suficient de mult, nerespectarea acestei reguli ducând şi la apariţia iritabilităţii şi stresului;
  • Faceţi cât mai multă mişcare dacă nu aveţi timp, puteţi opta pentru mersul pe jos la job sau la cumpărături, care va produce aceleaşi efecte pozitive.
  • Alimentele necesare pentru combaterea nervozităţii sunt:

Trebuie să creşteţi consumul de:

  • germeni de grâu;
  • ovăz;
  • seminţe de floarea-soarelui;
  • nuci;
  • nuci braziliene;
  • avocado;
  • caju;
  • lăptuci;
  • avocado;
  • mazăre verde;
  • fructul pasiunii;
  • polen;
  • caise.

Trebuie să reduceţi consumul de:

  • băuturi excitante;
  • băuturi alcoolice;
  • zahăr alb.

Nervozitatea, din păcate, este foarte des întâlnită în zilele noastre. Cel mai grav este că aceasta se manifestă din ce în ce mai des şi la copii. Toate aceste lucruri sunt consecinţe ale alimentelor nesănătoase, sedentarismului şi a statului prea mult în faţa calculatorului. Încurajaţi-vă copiii să mănânce cât mai sănătos şi să facă mişcare. Nu îi privaţi de orele de sport prin scutiri medicale. Prin respectarea acestor sfaturi veţi observa schimbări majore ale comportamentului lor.
Cea mai mare putere o are comunicarea aşa că fiţi deschişi şi luptaţi cu toţii împotriva nervozităţii.
Sursa art. „Sănătate prin alimentaţie”- George Pamplona-Roger

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.