Sanatate

Alternative naturale la antibiotice

În acest articol veți găsi 16 alternative naturale ale antibioticelor clasice.

În acest articol veți găsi 16 alternative naturale ale antibioticelor clasice.

Folosirea excesivă de antibiotice este foarte periculoasă pentru organismul uman deoarece, în timp, acestea nu își vor mai face efectul și se va produce așa-numitul fenomen de rezistență bacteriană.

Așadar, haideți să ne mai îndreptăm privirea și spre „antibioticele” oferite de natură şi să le folosim pe cele clasice doar sub stricta supraveghere medicală. Iată o listă cu cele mai eficiente:

1. Usturoiul

gar
Usturoiul este pe primul loc în ceea ce privește proprietățile sale benefice contra problemelor respiratorii, temperaturii, răcelii, gripei etc. Acesta a fost un aliat de nădejde pentru soldații din timpul războaielor mondiale ajutându-i să își mențină rănile curate și să prevină astfel eventualele infecții.

Alicina din componența acestuia acționează ca un antibiotic natural, fiind o substanță antimicrobiană. Această substanță este eliberată prin zdrobirea cățeilor de usturoi. Usturoiul mai are și alte beneficii: menține sistemul cardiovascular cât mai sănătos și astfel previne cazurile de atac de cord, atacuri celebrare şi hipertensiunea. Cancerul este ținut departe tot cu ajutorul usturoiului.

2. Ceapa

onion_fennel_bisque
Făcând parte din aceeași familie cu usturoiul, ceapa este considerată sora acestuia, fiind la fel de benefică pentru organism. Datorită conținutului bogat în flavonoide, ceapa este un bun prieten al sistemului circulator, micșorează colesterolul, luptă cu diabetul și menține funcționarea optimă a sistemului digestiv. Aceasta funcționează ca dezinfectant în cazul mușcăturilor de insecte. Se spune că dacă lumea ar consuma mai multă ceapă crudă, ar fi mai ferită de răcelile sezoniere. Ceapa este un puternic antibiotic natural și s-a demonstrat că elimina tulpinile rezistente de bacterii.

3. Varza

cabbage
Varza albă este la fel de cunoscută pentru funcțiile sale antimicrobiene, ce pot distruge multe tipuri de bacterii. Proprietățile acesteia cresc atunci când este pusă la murat. Asta nu înseamnă că în stare proaspătă nu este la fel de benefică pentru organism. Așadar, fie că alegi să o consumi murată, gătită sau proaspătă, corpul tău îți va fi recunoscător.

4. Mierea de albine

honey
Încă din cele mai vechi timpuri, mierea era recunoscută pentru puterea sa de a lupta cu infecțiile. Aceasta are proprietăți antiseptice, antivirale și antiinflamatorii, oamenii de știință descoperind că mai conține și o proteină ce funcționează asemeni unui antibiotic natural. Această proteină este adăugată chiar de către albine, în procesul de fabricare a mierii în stupi. Această substanță îți întărește sistemul imunitar, lucru deosebit de important în lupta cu infecțiile.

5. Lăptișorul de matcă

laptisorul-de-matca
Lăptișorul de matcă pur este unul dintre cele mai sănătoase mijloace de tratare a răcelii și gripei. Totul se datorează conținutului ridicat de aminoacizi și vitamine ce ne redau vitalitatea și energia, atât de necesare în lupta cu bacteriile. Persoanele care răcesc foarte des trebuie să urmeze o cură preventivă cu lăptișor de marcă pur, la fiecare schimbare de anotimp. Se utilizează 1 gr pe zi, pe o perioadă de 3 săptămâni.

6. Propolisul

propolis-bee
Propolisul este antibioticul natural perfect. Acesta acţionează ca un scut împotriva bacteriilor nu numai pentru albine ci și pentru oameni. Deși nu are un gust foarte plăcut, tinctura de propolis îți calmează foarte rapid durerile de gât și reduce tusea productivă.

Propolisul este bogat în aminoacizi, și determină astfel buna funcționare a sistemului imunitar. Fiind un excelent antibacterian, dezinfectant, antiviral și antiinflamator acesta regenerează ţesuturile și vindecă rănile în profunzime.

Marele avantaj constă în faptul că tinctura de propolis nu este scumpă și se găsește în majoritatea farmaciilor şi a magazinelor naturiste. Persoanele cu interdicţie la alcool trebuie să ştie că există la plafare şi tinctură de propolis fără alcool. Se consumă în combinaţie cu miere, zahăr sau în ceaiuri, iar dozajul este trecut pe prospect.

7. Scorțișoara

scortisoara

Scorțișoara este un alt antibiotic natural folosit pe post de medicament încă din cele mai vechi timpuri. În stare pură, scorțișoara poate distruge E. Coli și alte bacterii rezistente. S-a descoperit că scorțișoara pe lângă faptul că acționează ca un antibiotic natural ne întărește foarte mult sistemul imunitar. Consum-o cât mai des mai ales în timpul iernii, atunci când organismul este mai vulnerabil în faţa răcelilor.

8. Salvia

salvia-planta-minune-din-fiecare-casa-1623
O altă plantă care ține la distanță răceala și gripa, este salvia. Pe lângă toate acestea, ea ne mai vindecă și de bolile de stomac, tratează probleme sistemului respirator și luptă cu febra.

9. Uleiul de cimbru

4273-217280-cimbru
Dacă nu știai, uleiul de cimbru este un alt antibiotic natural foarte eficient. Atunci când antibioticele clasice nu dau rezultate, uleiul de cimbru este cea mai bună soluție. În compoziția acestuia se găsește timolul ce îl transformă într-un antimicrobian și antifungic foarte eficient ce îți întărește sistemul imunitar.

10. Cătina

catina3
Alt ajutor de neprețuit oferit de natură, este cătina. Concentrația mare de vitamine, minerale și alte substanțe atât de necesare organismului în lupta cu cele mai dure maladii, transformă cătina într-o plantă miraculoasă. Fructele de cătină se pot consuma sub formă de suc, ceai sau amestecate cu miere. Uleiul de catină este la fel de eficient înlocuind cu succes antibioticele clasice.

11. Ghimbirul

Ghimbirul-sfm.md_
Ghimbirul este folosit de numai puțin de două mii de ani pe post de antibiotic natural în medicina alternativă. Acest record se datorează puternicelor sale funcții antiinflamatorii și antibacteriene. Consumă cât mai des ghimbir pentru a elimina stresul, oboseala, pentru a-ți îmbunătăți circulația sângelui, pentru a-ți scădea nivelul de zahăr din sânge, pentru a combate cancerul și pentru a-ți ajuta sistemul imunitar. Pe lângă toate aceste beneficii, ghimbirul mai acționează și ca analgezic.

12. Turmericul

Cum să-ți albești dinții natural cu turmeric
Și turmericul are puternice funcții antibiotice și antiseptice. Prin curcuma, ingredientul său de bază, tine la distanță bacteriile și virușii. Pe lângă funcția de antibiotic natural, turmericul este excelent în tratarea psoriazisului, eczemelor, cancerului, şi menţine cât mai sănătoase inima, ficatul, stomacul și previne apariția tumorilor.

13. Uleiul de oregano

oregano-620x360
Pe lângă faptul că dă un gust foarte bun mâncărurilor, italienii folosindu-l din belșug, oregano este și un eficient antibiotic natural. Uleiul de oregano este un foarte bun antimicrobian ce ne scapă de stafilococi și enterococi. Răcelile, înțepăturile de insecte, cistitele, acneea, sinuzita, gingivita, bronșita sunt doar câteva dintre afecțiunile vindecate cu succes de uleiul de oregano.

14. Eucaliptul

Eucalipt 3-550x415
Îl găsim cel mai des sub formă de extract, ulei, sirop sau ceai. Eucaliptul este un puternic antiinflamator ce luptă cu bacteriile, ciupercile și infecțiile, fiind folosit în secolul XIX în spitale, pe post de dezinfectant. Acesta acționează ca un excelent expectorant, fiind așadar un bun leac pentru tuse. Uleiul de eucalipt se folosește mai mult pentru masaj: în zona pieptului, a gâtului și a frunții, pentru a reduce nevralgia și congestia (specifice răcelilor).

15. Chimenul

4631-318581-chimen
Uleiul esențial de chimen are un conținut mare de compuși antibacterieni ce ne protejează foarte bine sistemului imunitar. Trebuie să știi că nu doar uleiul ne ține răcelile la distanță ci și condimentul în sine, așa că încearcă să îl consumi cât mai des.

16. Lămâia

4.0.1
Are o putere vindecătoare ce acţionează atât intern, dându-i corpului doza necesară de vitamina C, cât și extern, mai exact în gâtul iritat, calmându-ţi astfel durerea. Atunci când consumi multă vitamina C îți impulsionezi sistemul imunitar să lupte cât mai eficient cu răceala.

Pe lângă vitamina C, lămâia mai conține: calciu, fosfor, magneziu și proteine. Pe lângă toate aceste beneficii mai este și un bun diuretic, antireumatic, antiseptic, remineralizant, tonic cardiac și hipotensiv. Este unul dintre fructele ce combate cu succes mai ales in timpul iernii: infecţiile, febra, sinuzita sau astenia. Consumă zilnic lămâie în ceaiuri sau ca și limonada și vei observa cum răceala te va ocoli.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Cum te scapă caju de stres Datorită conținutului crescut de magneziu, caju devine o bună armă de combatere a stresului. Află cum trebuie să-l consumi pentru efecte maxime!
De ce este atât de periculos consumul de zahăr? Vezi de ce nu este bine să consumi zahăr în cantități mari și care este doza zilnică permisă.
Plante medicinale indicate în caz de amigdalită Una dintre cele mai cunoscute afecțiuni cauzată de gripă și răceală este amigdalita. Vezi cum poți ameliora semnificativ durerile cauzate de aceasta!
De ce apar cârceii și cum scăpăm de ei în mod natural Află cum să scapi rapid de aceste crampe musculare care îți perturbă somnul sau care nu te lasă să înoți.
Înlocuieşte sucul cu apă aromatizată cu fructe Următoarele 5 reţete reprezintă de fapt alternative sănătoase, naturale, viu colorate şi delicioase de înlocuire a sucurilor din comerţ.
Cele mai bune ceaiuri contra febrei Tu știi ce tip de ceai te scapă de febră?
Multiplele beneficii ale socului pentru sănătate Socul este un remediu extraordinar pe care natura ni-l oferă din abundenţă şi mai ales gratis! De ce să nu profităm din plin de beneficiile acestuia?
8 semne ce arată că ai lipsă de vitamina D Beneficiile vitaminei D sunt foarte importante: oase puternice, îmbunătăţeşte starea de spirit şi mai ales te ajută să slăbeşti. Semnele unei deficienţe de vitamina D sunt un pic mai silenţioase. Dacă...
Ghimbirul – planta medicinală ce înlocuieşte medicamentele Află cât şi când să foloseşti ghimbirul, ca înlocuitor pentru medicamente.
Vitamina D – izvor de sănătate ce combate depresia? Studiile recent realizate au arătat că există o legătură directă între depresie şi deficienţa de vitamina D.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *