Sanatate

Află aici la ce se referă de fapt mâncatul sănătos

Peste tot auzi vorbindu-se despre cât de benefic este mâncatul sănătos, însă tu ştii la ce se referă de fapt acest regim alimentar?

Peste tot auzi vorbindu-se despre cât de benefic este mâncatul sănătos, însă tu ştii la ce se referă de fapt acest regim alimentar?

Ai privit vreodată cu atenţie un cheeseburger? Te-ai gândit că fiecare bucăţică din el, pornind de la carne până la sos, provine dintr-o fabrică şi astfel trece prin mai multe etape (mâini) pentru a arăta atât de bine la sfârşit?

Ce este de fapt mâncarea sănătoasă şi mai curată?

Cu siguranţă nu se referă la spălatul fructelor cu apă şi săpun sau la renunţarea completă la alimentele mai grase.
O mâncare sănătoasă este cea a cărei sursă de provenienţă o cunosti şi pe care alegi să o consumi într-o formă cât mai naturală. Mâncatul sănătos se referă aşadar la alegerile pe care le facem şi care vor decide ce fel de viaţă vom avea pe termen lung.

Regulile de bază ale mâncatului sănătos sunt următoarele:

1. Învaţă să deţii controlul

Aşa cum am mai menţionat, mâncatul sănătos nu constă în renunţarea la grăsimi. Deţinerea controlului se referă la alegerile sănătoase pe care trebuie să le faci. Asta nu înseamnă că trebuie să cazi în extreme, şi să renunţi la toate micile delicii.
O bună soluţie constă în gătitul des, deoarece în acest fel vei ştii tot ce conţine masa ta. Cu alte cuvinte vei înceta să te mai laşi hrănita de alţii şi vei prelua controlul. Dacă decizi să urmezi acest drum ai grijă să nu te abaţi de la el, deoarece în acest fel rişti să îţi produci un dezechilibru şi o să te simţi din nou lipsită de energie, iritată şi înfometată.

2. Consumă cât mai multe fructe şi legume

Legumele şi fructele reprezintă baza unui regim alimentar sănătos. Acestea conţin vitamine şi nutrienţi ce te fac să arăţi şi să te simţi bine.

3. Elimină zaharurile adăugate

În general mâncatul sănătos nu se referă la evitarea unor produse în mod particular. Secretul consta în alegerile simple. Dacă te simţi însă mai confortabil să declari război unui aliment, atunci alege zahărul.
Mâncarea în formă ei naturală nu conţine zahăr, de aceea acest adaos poartă denumirea de zahăr adăugat.
Această regulă este cu siguranţă cel mai dificil de îndeplinit însă vei observa că în timp nevoia de a consuma zahăr se va diminua considerabil.

4. Bea cât mai multă apă

Trebuie să consumi zilnic între 8 şi 10 pahare cu apă. Beneficiile acestei reguli sunt cât se poate de reale, mai ales pentru cei ce se antrenează. Muşchii hidrataţi corespunzător se dezvoltă mai repede şi sunt mai feriţi de întinderi. Dacă simţi că este o cantitate prea mare, nu te descuraja. Măreşte treptat numărul de pahare şi vei vedea că în cele din urmă vei reuşi.

5. Stai jos atunci când mănânci

Nu mănâncă niciodată pe fugă sau din picioare. De preferat este să ai companie aşa că evită să mănânci singură. A lua masa cu cineva drag este mai mult decât sănătos, deoarece te ajută să găteşti şi să mânânci cu drag.

6. Nu consuma mâncăruri ce conţin ingredientele pe care nici nu le poţi pronunţa

Este clar! Evită produsele ce conţin ingrediente pentru care simţi că ai nevoie de licenţă în chimie ca să le pronunţi. Acestea sunt considerate otrava pură. Vei observa aceste tipuri de ingrediente inclusiv pe cutiile de suc „natural”.

sursa: BodyBuilding

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Știai că gutuia are peste 100 de proprietăți benefice pentru organism? Aceste fructe aromate ne ajută să slăbim, ne întăresc sistemul imunitar și astfel ne feresc de răcelile sezoniere. Însă lista numeroaselor beneficii nu se oprește aici!
Top 7 alimente pentru un abdomen plat Abdomenul plat este visul oricarei persoane. Cheia obtinerii acestuia, o reprezinta o serie de alimente imbinate cu exercitii fizice.
Horoscop săptămânal: 9-15 februarie 2015 Romantismul este la putere, mulți nativi alegând să facă marele pas. Află ce îți rezervă astrele în această săptămână!
Cauzele principale ale senzaţiei permanente de foame Doar ce ai terminat de mâncat și simți că îți este din nou foame? Află aici care sunt principalele motive ale senzaţiei de foame.
Ce tip de tocător de legume este mai ferit de bacterii, cel lemn sau cel de plastic? Ştiai că tocătorul de legume este un adevărat focar de apariţie a microbilor, dacă nu este dezinfectat corespunzător? Una din cele mai întâlnite bacterii de pe tocătoare este Salmonela. Tu ce fel de t...
De ce este bine să mănânci leurdă Leurda este fără îndoială una dintre cele mai benefice plante ale primăverii, datorită conținutului ridicat de vitamine și minerale. Consum-o și tu pentru a avea o sănătate de fier!
Cum să îţi menţii inima cât mai sănătoasă Alimentaţia şi stilul de viaţă sunt de o importanţă vitală în menţinerea sănătăţii inimii.
Smoothie din iaurt grecesc și fructe de pădure Slăbește rapid cu ajutorul acestui smoothie delicios și extrem de ușor de preparat!
De ce apar cârceii și cum scăpăm de ei în mod natural Află cum să scapi rapid de aceste crampe musculare care îți perturbă somnul sau care nu te lasă să înoți.
Sănătatea din farfurie – Ce sunt fibrele și cum ne mențin ele sănătoși? Pe lângă faptul că ne ajută să slăbim sănătos, fibrele țin și bolile grave la distanță. Află care sunt alimentele cu cel mai mare conținut de fibre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *