Sanatate

Află aici la ce se referă de fapt mâncatul sănătos

Peste tot auzi vorbindu-se despre cât de benefic este mâncatul sănătos, însă tu ştii la ce se referă de fapt acest regim alimentar?

Peste tot auzi vorbindu-se despre cât de benefic este mâncatul sănătos, însă tu ştii la ce se referă de fapt acest regim alimentar?

Ai privit vreodată cu atenţie un cheeseburger? Te-ai gândit că fiecare bucăţică din el, pornind de la carne până la sos, provine dintr-o fabrică şi astfel trece prin mai multe etape (mâini) pentru a arăta atât de bine la sfârşit?

Ce este de fapt mâncarea sănătoasă şi mai curată?

Cu siguranţă nu se referă la spălatul fructelor cu apă şi săpun sau la renunţarea completă la alimentele mai grase.
O mâncare sănătoasă este cea a cărei sursă de provenienţă o cunosti şi pe care alegi să o consumi într-o formă cât mai naturală. Mâncatul sănătos se referă aşadar la alegerile pe care le facem şi care vor decide ce fel de viaţă vom avea pe termen lung.

Regulile de bază ale mâncatului sănătos sunt următoarele:

1. Învaţă să deţii controlul

Aşa cum am mai menţionat, mâncatul sănătos nu constă în renunţarea la grăsimi. Deţinerea controlului se referă la alegerile sănătoase pe care trebuie să le faci. Asta nu înseamnă că trebuie să cazi în extreme, şi să renunţi la toate micile delicii.
O bună soluţie constă în gătitul des, deoarece în acest fel vei ştii tot ce conţine masa ta. Cu alte cuvinte vei înceta să te mai laşi hrănita de alţii şi vei prelua controlul. Dacă decizi să urmezi acest drum ai grijă să nu te abaţi de la el, deoarece în acest fel rişti să îţi produci un dezechilibru şi o să te simţi din nou lipsită de energie, iritată şi înfometată.

2. Consumă cât mai multe fructe şi legume

Legumele şi fructele reprezintă baza unui regim alimentar sănătos. Acestea conţin vitamine şi nutrienţi ce te fac să arăţi şi să te simţi bine.

3. Elimină zaharurile adăugate

În general mâncatul sănătos nu se referă la evitarea unor produse în mod particular. Secretul consta în alegerile simple. Dacă te simţi însă mai confortabil să declari război unui aliment, atunci alege zahărul.
Mâncarea în formă ei naturală nu conţine zahăr, de aceea acest adaos poartă denumirea de zahăr adăugat.
Această regulă este cu siguranţă cel mai dificil de îndeplinit însă vei observa că în timp nevoia de a consuma zahăr se va diminua considerabil.

4. Bea cât mai multă apă

Trebuie să consumi zilnic între 8 şi 10 pahare cu apă. Beneficiile acestei reguli sunt cât se poate de reale, mai ales pentru cei ce se antrenează. Muşchii hidrataţi corespunzător se dezvoltă mai repede şi sunt mai feriţi de întinderi. Dacă simţi că este o cantitate prea mare, nu te descuraja. Măreşte treptat numărul de pahare şi vei vedea că în cele din urmă vei reuşi.

5. Stai jos atunci când mănânci

Nu mănâncă niciodată pe fugă sau din picioare. De preferat este să ai companie aşa că evită să mănânci singură. A lua masa cu cineva drag este mai mult decât sănătos, deoarece te ajută să găteşti şi să mânânci cu drag.

6. Nu consuma mâncăruri ce conţin ingredientele pe care nici nu le poţi pronunţa

Este clar! Evită produsele ce conţin ingrediente pentru care simţi că ai nevoie de licenţă în chimie ca să le pronunţi. Acestea sunt considerate otrava pură. Vei observa aceste tipuri de ingrediente inclusiv pe cutiile de suc „natural”.

sursa: BodyBuilding

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Ce trebuie să mănânci ca să ai energie Lipsa de energie te sabotează şi nu te lasă să-ţi desfăşori activităţile? Iată care sunt alimentele care pun oboseala pe fugă!
Detoxifierea ficatului și scăderea colesterolului cu ajutorul turmericului În acest articol veți găsi două rețete de sucuri pe bază de turmeric, ideale pentru afecțiunile hepatice și nu numai.
De ce este bine să mâncăm căpșuni Căpșunile sunt cele mai antioxidante fructe și sunt recomandate mai ales pentru persoanele care au probleme cu circulația sângelui. Lista beneficiilor nu se oprește însă aici!
Metode eficiente de tratare a arsurilor solare Așa cum știm cu toții prevenirea este cea mai bună metodă, însă dacă din prea multă dorința de a căpăta un bronz rapid, ai uitat de loțiunea de protecție și de orarul indicat de expunere la soare, fol...
5 deficienţe de minerale şi vitamine Cum le identificăm şi cum le tratăm?
10 semne că ai lipsă de fier Poate nu ai făcut niciodată legătura între unghiile fragile şi lipsa de fier, însă află că este doar una dintre multiplele cauze ale acestei deficienţe.
Cât de sănătos este în realitate sucul de portocale? Ce trebuie să alegem: sucul sau fructul?
Cum să ai parte de un somn liniştit Spune nu insomniei şi nopţilor agitate, cu ajutorul metodelor naturale.
Sănătatea din farfurie – Ce sunt fibrele și cum ne mențin ele sănătoși? Pe lângă faptul că ne ajută să slăbim sănătos, fibrele țin și bolile grave la distanță. Află care sunt alimentele cu cel mai mare conținut de fibre.
Cei 5 paşi ai autoexaminării sânului Este esenţial să cunoaşteţi aceşti cinci paşi, deoarece pot demasca posibila existenţă a cancerului de sân.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *