Retete, Sanatate

5 surse excelente de fier contra anemiei

Anemia îţi afectează viaţa, mai ales dacă eşti o persoană activă. Oboseala, lipsa de concentrare şi stările de irascibilitate cauzate de aceasta, îşi spun cuvântul şi nu mai reuşeşti să îţi desfăşori aşa cum trebuie activităţile.

Anemia îţi afectează viaţa, mai ales dacă eşti o persoană activă. Oboseala, lipsa de concentrare şi stările de irascibilitate cauzate de aceasta, îşi spun cuvântul şi nu mai reuşeşti să îţi desfăşori aşa cum trebuie activităţile.

Este recomandat consumul a minim 18 mg de fier pe zi, aşa că apelează cu încredere la următoarele 5 alimente pentru a-ţi procura doza necesară.

1. Spanacul

spanac-pentru-anemie

Spanacul conţine 2,71 mg de fier/100 g, o porţie mult mai mare în comparație cu cea găsită în carne. Deşi fierul din sursele vegetale este mai greu de absorbit în comparaţie cu cel din sursele animale, vitamina C găsită în abundenţă în spanac şi în alte alimente îmbunătăţeşte procesul de asimilare al acestui mineral. Sucul proaspăt de spanac reprezintă cea mai eficientă metodă de a consuma această legumă în cazuri de anemie.
Pe lângă anemie, spanacul combate:

  • dereglări ale retinei
  • nivelul ridicat al colesterolului
  • ajută în sarcină, la activităţile fizice şi la creştere.

Preparare şi utilizare:

  • în stare crudă (salate)
  • congelat
  • gătit
  • suc proaspăt (jumătate de pahar pe zi, băut puţin câte puţin înainte de prânz sau cină).

2. Lintea

lintea-pentru-anemie

Lintea este o sursă excelentă de fier, furnizând 9 mg/100 g. Această cantitate este mult mai mare decât cea pe care o conţine carnea (2 mg/100 gr) şi ouăle (1,44 mg/100 g). Este un aliment foarte concentrat, conţinând doar 11,2% apă. Aceasta face din linte o remarcabilă sursă de energie, furnizând 338 kcal/100 g. Mare parte din energie provine din proteine şi carbohidraţi, din moment ce lintea nu conţine practic nicio grăsime (sub 1%).

Însă, pe lângă fier, lintea mai conţine şi alţi nutrienţi în cantităţi mari, care contribuie la producerea de celule roşii în sânge.

Pe lângă anemie, lintea combate:

  • constipaţia
  • diabetul
  • colesterolul ridicat
  • ajută foarte mult în sarcină

Preparare şi utilizare:

  • gătită
  • piure sau sub formă de făină

3. Fasolea

fasole-pentru-anemie

Fasolea supranumită şi „carnea săracului” conţine 10 mg fier/100 g. Din acest motiv, fasolea este considerată una dintre cele mai bune surse de fier şi este recomandată persoanelor anemice sau subnutrite. Având în vedere că şi aici fierul se absoarbe greu de organism, este necesară folosirea câtorva picături de lămâie, pentru a se asigura doza necesară de vitamina C.

Pe lângă anemie, fasolea ajută şi la:

  • prevenirea constipaţiei
  • ţine colesterolul şi trigliceridele sub control
  • este ideală pentru persoanele cu hipertensiune arterială
  • este bună în perioada de covalescenţă

4. Năut

naut-pentru-anemie

Năutul reprezintă exact ce le trebuie femeilor şi bărbaţilor moderni, aflaţi tot timpul pe fugă. Conţine 6,24 mg de fier la 100 g, aproape de trei ori mai mult decât conţine carnea. Năutul este un aliment aproape complet, ale cărui porţii de nutrienţi se află în proporţii bine echilibrate.

Consumul regulat de naut mai este recomandat şi în următoarele situaţii

  • colesterol ridicat
  • constipaţie
  • dereglări funcţionale ale sistemului nervos
  • sarcină

Prepare şi utilizare:

  • gătit
  • copt la cuptor sau prăjit
  • faină de naut

5. Soia

Soybeans and Pod

Am păstrat ce este mai bun pentru sfârşit. Astfel, află că soia conţine 15,7 mg fier/100 g, de cinci ori mai mult decât carnea. Soia este poate alimentul natural cel mai bogat în proteine, vitamine şi minerale. Capacitatea sa de a hrăni şi de a preveni bolile este extraordinară.

Beneficiile consumului de soia nu se reduc doar la prevenirea anemiei, deoarece:

  • reglează ciclul menstrual
  • ameliorează simptomele menopauzei
  • reduce riscul de apariţie a cancerului mamar
  • previne apariţia cancerului de prostată la bărbaţi
  • previne atacul de cord
  • ţine sub control nivelul colesterolului
  • arterioscleroza
  • tromboza
  • osteoporoza

Preparare şi utilizare:

  • gătită
  • faină
  • proteină de soia
  • lapte de soia
  • tofu

 Sursa: WomensHealthMag, „Sănătate prin alimentaţie – Dr. George Pamplona-Roger”

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Desert rapid la pahar – cereale cu iaurt grecesc Îți plac deserturile la pahar? Iată cum îți poți prepara și tu unul în doar două minute!
Alimente ce îţi accelerează metabolismul şi te ajută să slăbeşti Vezi care sunt alimentele cu puternică funcţie de accelerare a metabolismul ce te ajută să arzi caloriile de fiecare dată când le consumi.
Reţetă delicioasă de îngheţată cu migdale şi banane Această îngheţată pe lângă faptul că se prepară rapid, este naturală şi absolut delicioasă, conţine doar 2 ingrediente: banane şi migdale.
Cum să prepari un must natural și delicios la blender De ce să bem must doar la culesul viilor, când putem să îl preparăm în orice zi și la blender? În acest fel putem beneficia mai mult timp de proprietățile multiple ale acestui suc delicios!
Top 3 băuturi care te ajută să obții un abdomen plat Ingredientele din aceste băuturi sunt cei mai mari inamici ai grăsimii de pe abdomen!
Beneficiile consumului de pepene roşu Pepenele roșu este un adevărat izvor de sănătate, cu multiple beneficii ce încep de la prevenirea cancerului până la menținerea pielii cât mai frumoase.
Videoclip emoţionant – prietenul adevărat la nevoie se cunoaşte Aceste femei şi-au ras părul în spirit de solidaritate cu prietena lor bolnavă de cancer. Toată această întâmplare a fost filmată şi transpusă într-un videoclip ce te va lăsa fără cuvinte....
Sănătatea din farfurie – Ce sunt fibrele și cum ne mențin ele sănătoși? Pe lângă faptul că ne ajută să slăbim sănătos, fibrele țin și bolile grave la distanță. Află care sunt alimentele cu cel mai mare conținut de fibre.
Suc natural pentru slăbire rapidă şi sănătoasă Acest suc revigorant arde rapid grăsimile şi de asemenea ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge, ţinându-ne astfel senzaţia de foame sub control.
Cum să-ți prepari cea mai bună ciocolată caldă acasă Cu această rețetă delicioasă de ciocolată caldă vei reuși să alungi frigul celor mai mohorâte zile de iarnă. Încearc-o și tu şi savureaz-o alături de cei dragi! Vei vedea cum îți vei transforma ca pri...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *