Sanatate

8 semne ce arată că ai lipsă de vitamina D

Beneficiile vitaminei D sunt foarte importante: oase puternice, îmbunătăţeşte starea de spirit şi mai ales te ajută să slăbeşti. Semnele unei deficienţe de vitamina D sunt un pic mai silenţioase. Dacă prezinţi unul sau mai multe simptome, adresează-te mai întâi medicului pentru a-ţi prescrie suplimentele necesare, şi nu recurge la automedicaţie.

Beneficiile vitaminei D sunt foarte importante: oase puternice, îmbunătăţeşte starea de spirit şi mai ales te ajută să slăbeşti. Semnele unei deficienţe de vitamina D sunt un pic mai silenţioase. Dacă prezinţi unul sau mai multe simptome, adresează-te mai întâi medicului pentru a-ţi prescrie suplimentele necesare, şi nu recurge la automedicaţie.

1. Slăbiciune musculară

slabiciune-musculara-vitamina-D

Muşchii scad în dimensiune şi se slăbesc, datorită lipsei de vitamina D. Dacă observi că nu mai poţi realiza cu uşurinţă activităţile fizice obişnuite, acesta poate fi un semn al lipsei de vitamina D.

2. Tristeţe

tristete-vitamina-D

Femeile care au lipsa de vitamina D, sunt de două ori mai predispuse la apariţia depresiei, aşa că la primele simptome adresează-te medicului.

3. Dureri cronice şi sensibilitate crescută

dureri-cronice-vitamina-D

Nivelul insuficient de vitamina D, duce la apariţia durerilor cronice şi la o stare de disconfort general.

4. Fracturi de stres

fracturi-de-stres-vitamina-D

Fracturile de stres sunt mici fisuri ale oaselor. Când ai lipsa de vitamina D, oasele devin din ce în ce mai slăbite şi astfel riscul de a face o fractură de stres se dublează.

5. Hipertensiune arterială

hipertensiune-arteriala-vitamina-D

Vitamina D joacă un rol important în menţinerea sănătăţii inimii, deoarece ajută la reglarea tensiunii arteriale şi astfel atunci când ai un deficit, presiunea sângelui creşte.

6. Somnolenţă

somnolenta-vitamina-D

Într-un studiu efectuat în anul 2012, s-a arătat că un nivel scăzut de vitamina D, duce la apariţia senzaţiei de somnolentă şi oboseală. Astfel, îţi este din ce în ce mai greu să îţi realizezi activităţile obişnuite.

7. Nervozitate

nervozitate-vitamina-D

Un alt semn, îl reprezintă nervozitatea crescută. Eşti irascibilă şi te enervezi din orice, datorită faptului că îţi este afectat nivelul de serotină din creier – cu impact general negativ asupra stării de spirit.

8. Condiţie fizică scăzută

conditie-fizica-scazuta-lipsa-vitamina-D

Câteva studii au asociat lipsa de rezistenţă fizică a atleţilor cu deficitul de vitamina D. Astfel s-a observat că în cazul sportivilor ce prezentau această problemă, performanţele sportive erau foarte scăzute.

Sursă art + poze WomensHealth.com

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Multiplele beneficii ale consumului de caise Suntem în plin sezon, așa că de ce să nu profităm din plin de numeroasele beneficii ale acestora? Află de ce este bine să consumi caise.
5 alimente sănătoase care te relaxează şi te scapă de stres Aceste alimente contribuie la menţinerea unei stări bune de dispoziţie şi sănătate şi ţin departe efectele dăunătoare ale stresului.
Află aici la ce se referă de fapt mâncatul sănătos Peste tot auzi vorbindu-se despre cât de benefic este mâncatul sănătos, însă tu ştii la ce se referă de fapt acest regim alimentar?
Care este importanţa micului dejun Vrei să ai parte de o zi plină de reușite? Atunci nu sari peste micul dejun! Energia pe care ți-o dă cea mai importantă masă a zilei este secretul oricărei zi de succes!
Cum să prepari un must natural și delicios la blender De ce să bem must doar la culesul viilor, când putem să îl preparăm în orice zi și la blender? În acest fel putem beneficia mai mult timp de proprietățile multiple ale acestui suc delicios!
6 alimente ce îţi curăţă ficatul de toxine Acest articol nu se adresează doar persoanelor care au probleme cu ficatul. Cu toţii trăim într-un mediu plin de toxine şi stres, aşa că îmbolnăvirea ficatului nostru este doar o chestiune de timp....
Beneficiile aloei vera – cum se foloseşte în tratarea diverselor afecţiuni Ulcerul duodenal, hepatita, diabetul şi depresia, acestea reprezintă doar câteva dintre afecţiunile tratate cu ajutorul aloei vera.
De ce este bine să mâncăm cireșe Știai că cireșele ajută la pierderea în greutate și ne purifică sângele? Lista beneficiilor nu se oprește însă aici.
Ce să mănânci pentru a scăpa de acnee Află care este lista alimentelor indicate și interzise în caz de acnee!
De ce este bine să mănânci salată verde Știai că salata verde calmează nervii și induce rapid o senzație de sațietate? Însă, beneficiile acesteia nu se opresc aici! Află tot ce trebuie să știi despre salata verde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *