Sanatate

7 plante și condimente ce te scapă de stres și îți îmbunătățesc funcţiile creierului

Farmacia naturii îți oferă niște plante și condimente numai bune pentru sănătatea ta. Profită din plin de ele!

Farmacia naturii îți oferă niște plante și condimente numai bune pentru sănătatea ta. Profită din plin de ele!

Poate nu știai, dar multe dintre plantele și condimentele pe care le folosești sunt foarte bune pentru alungarea stresului și îți îmbunătățesc memoria. Astfel, acestea te ajută să te concentrezi mai bine și îți scad nivelul stresului. Atunci când dorești să îți crești aportul de nutrienți, plantele și condimentele sunt cea mai bună soluție, datorită conținutului ridicat de antioxidanți. Având în vedere faptul că nu sunt scumpe și dau un plus de savoare mâncărurilor, folosește-le și tu din plin:

1. Oregano

oregano te scapa de stres si iti imbunatateste functiile creierului

Oregano este o plantă antică ce tratează cu succes anxietatea și depresia. Acestea nu sunt singurele beneficii, deoarece oregano se situează pe primul loc atunci când vine vorba despre îmbunătățirea funcțiilor creierului. Acesta conține o cantitate mare de antioxidanți și vitamina B6, recunoscută pentru creșterea energiei, reducerea anxietății, îmbunătățirea fluxului de sânge la creier și reduce tensiunea arterială.

2. Turmeric

turmericul te scapa de stres

Pe lângă faptul că îmbunătățește funcțiile ficatului, turmericul sau curcuma, ajută și le prevenirea stresului. Acest lucru este destul de logic, deoarece stresul favorizează printre altele și îmbolnăvirea ficatului. Turmericul conține un nivel ridicat de antioxidanți ce îmbunătățesc fluxul de sânge către creier și îți mențin inima cât mai sănătoasă. Așadar, această plantă îți poate reduce stresul și îți crește longevitatea inimii și a creierului, așa că nu mai sta pe gânduri și consum-o cât poți tu de des. Este adevărat că prețul turmericului este destul de mare, însă dacă stăm să punem în balanță banii și sănătatea, veți vedea că totul se înclină în favoarea celei din urmă. La urma urmei, cu ajutorul acestui condiment minune prevenim niște boli, care odată instalate ne costă mult mai mult, atât financiar cât și fizic. Pentru cele mai bune rezultate, consuma zilnic câte un sfert de linguriță de turmeric.

3. Scorțișoara

scortisoara te scapa de stres

Și scorțișoara este un condiment care îmbunătățește fluxului de sânge spre creier, însă reduce și glicemia, fiind astfel foarte bună în prevenirea diabetului. Este de preferat să încerci să folosești scorțișoară în varianta ei pură, din Sri Lanka, și nu variantele false care se întâlnesc pe majoritatea rafturilor. Adevărata scorțișoară este foarte bogată în vitamina B, ce are rolul de îmbunătățirea funcțiilor creierului şi reducerea stresului.

4. Busuiocul

busuiocul  te scapa de stres

Busuiocul este un stimulent natural al sistemului imunitar, fiind folosit și ca agent detoxifiant. Acesta îmbunătățește funcția creierului, îl păstrează cât mai longeviv și luptă cu stresul. Stresul este cunoscut ca și factor de slăbire a sistemului imunitar, așa că alungă-l cu această plantă puternic aromată!

5. Ghimbirul

Ghimbirul-sfm.md_

Ghimbirul are puterea de a reduce inflamațiile, acest lucru ajutându-ne să ne concentrăm mult mai bine. Cum este posibil acest lucru?
Inflamațiile ne afectează tot corpul, inclusiv creierul care nu mai poate răspunde la fel de repede tuturor informațiilor primite. Pe lângă faptul că ne îmbunătățește memoria, ghimbirul luptă eficient și cu senzația de greață. Astfel, dacă ai rău de mișcare, bea puțin ceai de ghimbir și vei vedea că nu mai ai probleme.

6. Piperul negru

piperul negru  te scapa de stres

Piperul negru, conține biperină, care este o substanță ce crește fluxul sângelui spre creier și sistemul digestiv, îmbunătățește funcțiile cognitive și scade nivelul stresului. Acest condiment mai este indicat și în procesul de slăbire, deoarece scade pofta de mâncare și ne accelerează metabolismul.

7. Nucșoara

nuscsoara  te scapa de stres

Încă din vremuri îndepărtate,nucșoara a fost folosită în tratarea infecțiilor microbiene și a tulburărilor mentale. Aceasta reduce stresul și îți menține creierul cât mai sănătos, însă trebuie să știi că folosită în cantități mari poate fi toxică. Așadar, presară puțin, din loc în loc, fără a exagera!

Sursa: allwomenstalk.com

 

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

De ce este bine să mănânci salată verde Știai că salata verde calmează nervii și induce rapid o senzație de sațietate? Însă, beneficiile acesteia nu se opresc aici! Află tot ce trebuie să știi despre salata verde.
De ce apar cârceii și cum scăpăm de ei în mod natural Află cum să scapi rapid de aceste crampe musculare care îți perturbă somnul sau care nu te lasă să înoți.
Campania „Spune NU dietelor drastice” te invită să ne povesteşti experiența ta Povestea ta poate ajuta pe cineva! Alătură-te nouă și spune Nu dietelor drastice!
Suc natural pentru slăbire rapidă şi sănătoasă Acest suc revigorant arde rapid grăsimile şi de asemenea ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge, ţinându-ne astfel senzaţia de foame sub control.
Cum îți dai seama dacă peștele este proaspăt Fie că este dezlegare la pește sau pur și simplu dorești să mănânci mai sănătos, trebuie să te asiguri că peștele pe care urmează să-l cumperi este proaspăt! Iată cum!
Ceaiuri răcoritoare ideale pentru zilele caniculare În ciuda faptului că trăiesc pe meleaguri extrem de călduroase, arabilor nu le lipsesc ceaiurile din rutina zilnică. Vezi de ce este bine să bei și tu ceai pe timp canicular!
Cum să mănânci sănătos şi săţios de post Cine spune că trebuie să te înfometezi în perioada postului? Poţi mânca sănătos şi pe săturate, aşa că încearcă următoarele reţete, care sunt pur şi simplu delicioase!
De ce este bine să mâncăm căpșuni Căpșunile sunt cele mai antioxidante fructe și sunt recomandate mai ales pentru persoanele care au probleme cu circulația sângelui. Lista beneficiilor nu se oprește însă aici!
Mersul pe jos – cea mai simplă modalitate de a te menţine în formă Tradiţionala expresie "mersul pe jos face piciorul frumos", este cât se poate de adevărată. Crezi însă că acesta este singurul beneficiu al mersului pe jos? În următorul articol vei vedea cât de benef...
Horoscop săptămânal: 9-15 februarie 2015 Romantismul este la putere, mulți nativi alegând să facă marele pas. Află ce îți rezervă astrele în această săptămână!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *