Sanatate

5 deficienţe de minerale şi vitamine

Cum le identificăm şi cum le tratăm?

Cum le identificăm şi cum le tratăm?

Deşi trăim într-o lume în care am ajuns să ne cumpărăm de mâncat tot ce ne dorim, asta nu înseamnă că nu putem suferi de deficienţe nutriţionale, ce ne pot afecta sănătatea. În acest articol vom discuta despre principalele cinci deficienţe de minerale şi vitamine, despre cum să le identificăm şi despre cum să tratăm.

1. Lipsa de Vitamina B12

Vitamina B12, ajută la formarea celulelor roşii din sânge şi sprijină funcţionarea corectă a sistemului nervos.

Cum identificăm lipsa de vitamina B12?

Acest deficit se manifestă prin senzaţie de oboseală, furnicături la nivelul tălpilor sau palmelor şi depresie. Astfel, dacă observi astfel de simptome, înseamnă că e posibil să ai lipsă de vitamina B12.

Cum completăm această lipsă de vitamina B12?

Putem să ne obţinem doza necesară de vitamina B12 din surse de origine animală: carne de pasăre, peşte şi ouă. Vegetarienii trebuie să pună accent pe consumul de ouă, în timp ce veganii trebuie să consulte medicul pentru prescrierea suplimentelor de B12.

2. Lipsa de fier

Fierul este un component mineral al celulelor roşii.

Cum se identifică lipsa de fier?

Lipsa de fier se manifesta prin anemie, oboseala şi ameţeală.

Cum tratăm lipsa de fier?

Ai nevoie de aceleaşi alimente de origine animală ca şi în cazul deficientei de vitamina B12: carne de pasăre, peste şi ouă. Sursele vegetale sunt însă mai diversificate, astfel vei întâlni cantităţi mari de fier în: fasole, produse din soia şi legume verzi. Puteţi creşte absorbţia de fier prin combinaţia cu vitamina C, prezentă din abundenţă în citrice. Consumaţi un pahar cu suc de portocale după ce mâncaţi piept de pui pentru a creşte absorbţia fierului.

Există şi alimente care interferează cu absorbţia fierului, cum ar fi produsele alimentare care conţin calciu (lactatele) sau cele care conţin cafeină, aşa că se recomandă consumul separat al acestora (lăsaţi să treacă măcar două ore).

3. Lipsa de Omega 3

Omega 3 este un acid gras nesaturat, care ajută procesele antiinflamatorii din organism. De asemenea, s-a constatat că acest acid ajută la reducerea riscului de apariţie a bolilor cardiovasculare și reduce depresia. Omega 6, este la fel de important pentru organismul nostru.

Cum se identifica lipsa de omega 3?

Lipsa de omega 3 se manifesta prin apariţia depresiilor, bolilor cardiovasculare, oboseală, mâncărimi ale pielii, piele uscare, pierderea concentrării, păr şi unghii fragile.

Cum creştem aportul de omega 3?

Cea mai bună sursă de omega 3 este uleiul de peşte. Pentru rezultate rapide puteţi apela la suplimentele alimentare sau să consumaţi cât mai des peste, nuci şi seminţe de in.

4. Deficienţa de Magneziu

Magneziu este un mineral esenţial pentru corpul nostru. Are o mare importanţă în menţinerea unei bune funcţionări a inimii, sistemului nervos şi previne contracţiile musculare. A mai fost găsită de asemenea o legătură între lipsa de magneziu şi nivelul zahărului din sânge şi astfel este recomandat pentru diabetici.

Cum identificăm deficienţa de magneziu?

Cele mai întâlnite simptome sunt lipsa poftei de mâncare, constipaţia, oboseala, crampe musculare, înţepături la nivelul membrelor, tulburări de somn, dureri de cap, stare generală de rău.

Cum tratăm lipsa de magneziu?

Magneziu se găseşte din abundenţă în fasole, produse din soia, legume verzi, seminţe, migdale, nuci, avocado şi cereale integrale.

5. Lipsa de vitamina D

Vitamina D este de o importanţă vitală deoarece ajută la absorbţia calciului în organism şi îl fixează în oase.

Cum se manifestă lipsa de vitamina D?

Simptomele generale sunt: slăbiciunea musculară, tristeţe (şi schimbări bruşte de dispoziţie), dureri cronice, somnolenţă, nervozitate, condiţie fizică scăzută, disconfort general.

Cum tratăm deficitul de vitamina D?

Puteţi apela la suplimente sau la sursele alimentare: peşte, lapte, cereale, ouă, soia, ciuperci. Expunerea la soare este de asemenea o altă sursă de vitamina D.

Sursa: Healthyandnaturalworld

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Beneficiile consumului de pepene roşu Pepenele roșu este un adevărat izvor de sănătate, cu multiple beneficii ce încep de la prevenirea cancerului până la menținerea pielii cât mai frumoase.
Beneficiile vitaminei C pentru organism Este cea mai populară dintre vitamine, însă îşi merită acest renume datorită numeroaselor beneficii pe care le oferă organismului.
Usturoiul încolţit – pericol sau beneficiu pentru sănătate? De fiecare dată cumperi prea mult usturoi şi începe să germineze înainte de a-l folosi pe tot?
Scapă în mod natural de indigestie Ştiai că doar câteva de picături de acid clorhidric au puterea de a distruge orice ţesut din organismul uman, cauzând o durere intensă şi omorând toate celulele cu care intră în contact?
Alimente ce îţi accelerează metabolismul şi te ajută să slăbeşti Vezi care sunt alimentele cu puternică funcţie de accelerare a metabolismul ce te ajută să arzi caloriile de fiecare dată când le consumi.
Multiplele beneficii ale consumului de caise Suntem în plin sezon, așa că de ce să nu profităm din plin de numeroasele beneficii ale acestora? Află de ce este bine să consumi caise.
De ce este bine să mănânci salată verde Știai că salata verde calmează nervii și induce rapid o senzație de sațietate? Însă, beneficiile acesteia nu se opresc aici! Află tot ce trebuie să știi despre salata verde.
Tratamente simple pe care le poţi realiza acasă Cu ajutorul unor produse aflate la îndemna oricui, poţi să scapi de: mâncărimea cauzată de înţepăturile de ţânţari, iritaţii, acnee, arsuri minore, senzaţia de greaţă, răceală sau toxiinfecţie aliment...
Află cum să alungi stresul din viaţa ta Timpurile pe care le trăim devin din ce în ce mai dificile şi observăm cum sarcinile ne cresc pe zi ce trece. Totul trebuie efectuat cu cea mai mare viteză şi parcă nu mai avem timp nici să respirăm....
Ai auzit de „Miracle Drink” – băutura miraculoasă care previne apariția și dezvolt... Această băutură este consumată de foarte mult timp de chinezi. Iată o rețetă simplă și ieftină a longevității lor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *