Sanatate

2 paşi esenţiali pentru o mai bună digestie

„În general, omenirea odată cu îmbunătăţirea produselor culinare, mănâncă de două ori mai mult decât le cere natura” – Benjamin Franklin.

"În general, omenirea odată cu îmbunătăţirea produselor culinare, mănâncă de două ori mai mult decât le cere natura" - Benjamin Franklin.

În procesul de digestie totul contează, astfel că stilul de viaţă, obiceiurile şi mediul, joacă cele mai importante roluri. Digestia nu trebuie privită doar ca un simplu mecanism prin care are loc ingerarea şi eliminarea hrănii, deoarece ea se referă şi la absorbţia şi asimilarea tuturor nutrienţilor de care corpul nostru are nevoie.
Pentru o bună funcţionare a digestiei, trebuie să ne cunoaştem limitele şi să devenim cât mai conştienţi de ceea ce mâncăm zilnic. Datorită serviciului, majoritatea persoanelor ajung să nu îşi mai îngrijească trupurile şi mănâncă la întâmplare, fără a mai ţine cont de nimic. Corpul nu ne iartă pentru aceste imprudente şi astfel ne trezim cu tot felul de probleme: indigestie, intestin iritabil, ulcer, artroza, eczeme, gastrita sau cu mult temutul cancer de colon.
Prin apariţia acestor boli, corpul ne dă semnale de alarmă şi ne spune să acordăm o mare atenţie mâncării.

Primul pas – bucuria de a mânca

Pentru început, trebuie să învăţăm să ne tratăm stomacul cu blândeţe, să savurăm şi să ne bucurăm de fiecare înghiţitură de mâncare. Trebuie să mâncăm mai puţin şi să încercăm să ne schimbăm obiceiurile alimentare rele cu unele sănătoase. Majoritatea animalelor mănâncă un singur aliment odată, aşa că trebuie să incercam sa le urmăm exemplu şi să luăm mese mai puţin complexe.

Al doilea pas – conştientizarea limitelor

Stomacul, ca şi orice alt organ îşi are limitele lui. Asemeni unor maşini, acestea au diferite mărimi, cantităţi de suc gastric şi capacităţi diferite de refacere.
Să facem un exerciţiu de imaginaţie: Ai o maşină de spălat cu o capacitate de maxim 5 kg şi tu doreşti să îţi speli o haină mult mai grea. Cum procedezi? Îţi asumi riscul de a strica maşina de spălat sau mergi la o curăţătorie specializată? Acest exemplu se aplică şi în cazul sistemului tău digestiv, care isi are limitele lui, aşa că tu trebuie să alegi ca şi răspuns întotdeauna varianta corectă. Dacă nu ai făcut acest lucru până acum, timpul nu este pierdut, aşa că poţi începe din acest moment să lupţi pentru sănătatea ta!
Sursa art. „Combinarea alimentelor şi Digestia” – Steve Meyerowitz.

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

11 tipuri de ceaiuri renale indicate pentru litiaza renală sau pietre la rinichi Puterea vindecătoare a plantelor te scapă de pietrele de la rinichi. Apelează la ele ori de câte ori ai nevoie. Nu te costă nimic, pentru că natura ți le oferă gratis!
Cum să facem față mai ușor caniculei Pentru a nu vă expune pericolelor cauzate de temperaturile extreme din aceste zile, respectați sfaturile date de specialiști.
Rodia – fructul ce îţi curăţă arterele şi previne anemia Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile oferite de rodie. În articol, vei găsi tot ce trebuie să ştii despre acest fruct minune.
6 beneficii ale consumului moderat de cafea Cafeaua...cine nu adoră această licoare magică? Odată servită, te vrăjeşte şi nu ai cum să o mai înlături din viaţa ta. Imaginează-ţi cât de monoton ar arăta lumea fără cafea!
Ceai și sirop de ceapă – remedii naturale pentru tuse și răceală Remedii naturale pe bază de ceapă sunt extrem de eficiente. Încearcă-le și tu!
Smoothie din iaurt grecesc și fructe de pădure Slăbește rapid cu ajutorul acestui smoothie delicios și extrem de ușor de preparat!
Sănătatea din farfurie – Ce sunt fibrele și cum ne mențin ele sănătoși? Pe lângă faptul că ne ajută să slăbim sănătos, fibrele țin și bolile grave la distanță. Află care sunt alimentele cu cel mai mare conținut de fibre.
Remedii naturale pentru durerile de dinţi Te dor dinţii şi nu poţi ajunge în cel mai scurt timp la dentist? Metodele naturale îţi sar în ajutor şi astfel îţi pot fi de mare folos!
4 măşti pe bază de miere pentru fiecare tip de ten Folosită ca şi mască, mierea ne ajută pielea să se cureţe şi să devină moale şi netedă
Ce tip de tocător de legume este mai ferit de bacterii, cel lemn sau cel de plastic? Ştiai că tocătorul de legume este un adevărat focar de apariţie a microbilor, dacă nu este dezinfectat corespunzător? Una din cele mai întâlnite bacterii de pe tocătoare este Salmonela. Tu ce fel de t...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *