Sanatate

10 semne că ai lipsă de fier

Poate nu ai făcut niciodată legătura între unghiile fragile şi lipsa de fier, însă află că este doar una dintre multiplele cauze ale acestei deficienţe.

Poate nu ai făcut niciodată legătura între unghiile fragile şi lipsa de fier, însă află că este doar una dintre multiplele cauze ale acestei deficienţe.

Aproximativ 9 procente din femei suferă de lipsa de fier, conform celor mai recente rezultate al Centrului de Prevenţie şi Control al bolilor – însă numărul este şi mai ridicat pentru femeile active fizic, spun experţii. Cum îţi dai seama dacă şi tu ai această problemă? Următoarele 10 semne sunt cele care te ajută să depistezi la timp lipsa de fier.

1. Oboseala

Corpul foloseşte fierul pentru a produce hemoglobina, proteină prezenta în celule roşii cu funcţia de transport al oxigenului. Când nu ai suficiente celulele sanguine sănătoase, începi să te simţi din ce în ce mai epuizată.

oboseala-si-anemia

 

2. Dificultate la concentrare

Sinteza neuronilor poate fi alterată la persoanele ce au carenta de fier, şi astfel aceştia se concentrează foarte greu.

anemia-si-lipsa-de-concentrare

 

3. Apatie, stări de nervozitate şi irascibilitate

Aceste stări sunt şi ele consecinţe ale anemiei ce te poate face să ai probleme atât pe plan profesional cât şi personal, deoarece te fac să îţi pierzi orice fel de interes şi să te enervezi foarte uşor.

apatia si lipsa de fier

4. Dispneea

Dispneea reprezintă o dificultate respiratorie ce trădează un deficit de oxigenare a sângelui. Această lipsă a respiraţiei se poate întâmpla oricând, fie că te antrenezi la sală sau pur şi simplu atunci când mergi. De ce? Fără suficient fier corpul începe să devină din ce în ce mai însetat de oxigen, pentru a acoperi această lipsă.

dispneea si lipsa de fier

5. Pielea neobişnuit de palidă

Dacă începi să te asemeni cu un vampir, acesta nu este un semn bun, deoarece anemia este avansata. O piele foarte albă arată o reducere a fluxului de sânge şi scăderea numărului de celule roşii din sânge.

piele palida si anemie

6. Rezistenţa scăzută la efort

Un alt semn al lipsei de fier constă în dificultatea cu care îţi realizezi activităţile fizice obişnuite. Astfel, ţi se poate întâmpla să te resimţi mult mai repede după ce îţi realizezi exerciţiile şi să nu ştii care este cauza.

lipsa-rezistenta-lipsa-de-fier

7. Tonus muscular scăzut, însoţit de dureri puternice

Un alt semn al anemiei constă în crampe prelungite la nivelul muşchilor după efectuarea exerciţiilor. Atunci când nu ai suficient fier, muşchii îşi pierd capacitatea de a se recupera în mod corespunzător, ceea ce duce la apariţia unei senzaţii de disconfort.

dureri-musculare-anemie

8. Unghii fragile

Unghiile care se rup şi se exfoliază foarte uşor reprezintă iarăşi o cauză a anemiei. Tot o cauză a acesteia sunt şi petele albe şi neregularităţile ce apar pe unghii.

unghii-fragile-anemie

9. Infecţii frecvente

Dacă te îmbolnăveşti des, în special de boli respiratorii – deficienţa de fier poate fi cauza.

infectii-frecvente-lipsa-de-fier

10. Urină de culoare roşie sau roz

Am păstrat cel mai ciudat semn pentru sfârşit. Urina roşiatică poate apărea şi în urma consumului de sfeclă roşie, însă s-a observat că incidenta este mai mare în cazul persoanelor cu lipsa de fier. Acest lucru este cauzat de creșterea absorbției intestinale a unor pigmenți.

urina-rosiatica-anemie

 

Sursa art. si poze: WomensHealthMag

 

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, atunci da-ne LIKE! 🙂

Articole pe care trebuie sa le citesti:

Afinele – aceste mici bobiţe sunt sănătate curată pentru organismul tău Le găsești din abundență în piețe și marketuri, așa că nu mai sta pe gânduri și consumă cât mai multe! Află care sunt multiplele beneficii ale afinelor, care înving cu mult antibioticele și chiar trat...
Remedii naturale pentru respirația urât mirositoare Respirația urât mirositoare sau halena este o problemă care ne dă bătăi de cap și ne face să ne fie rușine să mai vorbim. Remediile naturale îi vin însă de hac! Iată care sunt acestea!
Cum să îţi menţii inima cât mai sănătoasă Alimentaţia şi stilul de viaţă sunt de o importanţă vitală în menţinerea sănătăţii inimii.
De ce este bine să mănânci salată verde Știai că salata verde calmează nervii și induce rapid o senzație de sațietate? Însă, beneficiile acesteia nu se opresc aici! Află tot ce trebuie să știi despre salata verde.
De ce este bine să mănânci semințe de floarea-soarelui Modestele semințe de floarea-soarelui combat cu succes arterioscleroza, însă lista beneficiilor acestora continuă. Află la ce mai sunt bune!
Lista cu 100 de alimente ce au calorii negative Dorești să slăbești sănătos? Nimic mai simplu! Include aceste alimente în dieta zilnică.
Care este dieta recomandată pentru o inimă sănătoasă Cine spune că micile schimbări în bine nu pot aduce mari beneficii organismului nostru?
2 paşi esenţiali pentru o mai bună digestie "În general, omenirea odată cu îmbunătăţirea produselor culinare, mănâncă de două ori mai mult decât le cere natura" - Benjamin Franklin.
Videoclip emoţionant – prietenul adevărat la nevoie se cunoaşte Aceste femei şi-au ras părul în spirit de solidaritate cu prietena lor bolnavă de cancer. Toată această întâmplare a fost filmată şi transpusă într-un videoclip ce te va lăsa fără cuvinte....
8 exerciții ce te vor scăpa de grăsimea abdominală – videoclip Acest set de exerciții durează doar 10 minute, însă rezultatele obținute de pe urma lui sunt excelente!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *